خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تأکید کرد:

لزوم تلاش برای ایجاد انگیزه و رونق بخش خصوصی و تولید

استاندار خوزستان گفت: وظیفه اساسی من و تمام مدیران استان، آن است که باید تمام قد از بخش خصوصی و تولید حمایت و تلاش کنیم تا زمینه ایجاد انگیزه و رونق بیشتر برای آن‌ها فراهم شود

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای حمل و نقل این استان، اظهار کرد: وظیفه داریم از هر نوع توسعه، گسترش، سرمایه‌گذاری و تولید در درون استان چه در بخش دولتی و خصوصی حمایت کنیم.

وی افزود: اگر بخش دولتی مانند راه‌آهن، برق و ... طرح توسعه‌ای در برنامه داشته باشند، باید از آن‌ها حمایت کنیم. همچنین در بخش خصوصی نیز با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی وظیفه ما دوچندان است تا از این بخش حمایت کنیم.

شریعتی تصریح کرد: اگر کشورهای توسعه‌یافته به جایی رسیده‌اند، از تولید و بخش خصوصی خود حمایت کرده‌اند. ما نیز در ابتدای راه هستیم و این مساله را سرلوحه خود قرار داده‌ایم و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وی با اعلام حمایت از بخش خصوصی استان در زمینه‌های مختلف، گفت: یکی از شرکت‌های موفق بخش خصوصی خوزستان که در بحث صنعت نفت و پتروشیمی تلاش‌های گسترده‌ای دارد و در این زمینه به تولید و ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های گاز مختلف در کشور و جهان کمک می‌کند، شرکت ماشین‌سازی تاشا بوده است.

شریعتی عنوان کرد: این شرکت در محیط فنی و تخصصی و فارغ از سروصداهای سیاسی به فعالیت‌های خود می‌پردازد و با توجه به توانایی‌هایی که دارد، پله‌های ترقی را یکی یکی طی کرده و موفق بوده و اکنون یکی از برندهای خوب و توانمند در زمینه ماشین‌سازی است.

وی ادامه داد: به گواه وزیر نفت و وزیر صنعت، شرکت ایران تاشا شرکتی در کشور است که شاید فقط شرکت ماشین‌سازی اراک، آن هم تا حدودی از این شرکت گسترده‌تر باشد و برخی از پروژه‌هایی که توسط این شرکت ساخته و انجام شده است، توسط سایر شرکت‌های داخلی ساخته نشده است.

شریعتی اظهار کرد: باید به نحوی عمل کنیم که دغدغه اصلی بخش‌های تولیدی بخش خصوصی، تولید و تلاش در جهت برنده شدن در مناقصات داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال بیشتر برای استان باشد. البته بخش خصوصی باید الزامات قانونی را رعایت و در این زمینه در انجام تعهداتش به درستی عمل کند.

 

کد خبر : ۴۴۸۵۴۸