خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

زنگ هوای پاک با حضور استاندار خوزستان نواخته شد

صبح امروز، زنگ هوای پاک با حضور استاندار خوزستان در دبستان آزادگان اهواز نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی صبح امروز ۲۹ دی ماه همزمان با روز ملی هوای پاک با حضور در دبستان آزادگان واقع در فاز ۲ پاداد شهر اهواز، ضمن نواختن زنگ هوای پاک به ایراد سخنرانی در این زمینه پرداخت.

شریعتی گفت: دولت یازدهم برنامه ریزی ها و اقدامات زیادی در زمینه بهبود محیط زیست انجام داده که از جمله آن، ارسال لایحه ای به مجلس در ارتباط با هوای پاک می باشد.

استاندار خوزستان افزود: در استان خوزستان اقدامات موثری جهت کاهش آلودگی هوا انجام شده که از آن جمله بهینه سازی و ارتقای سوخت مصرفی نیروگاه ها می باشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بنزین با استاندارد یورو ۴ در تمامی مراکز استان ها عرضه می شود اما خرسندیم که اعلام کنیم استان خوزستان تنها استانی است که در ۳ شهر آن شامل اهواز و آبادان و خرمشهر بنزین با استاندارد یورو ۴ عرضه می شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: جهت بهبود کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت نیاز به مشارکت عمومی هست. همچنین سیستم حمل و نقل عمومی باید توسعه یابد و وسایل نقلیه عمومی نوسازی و مدرن شده و با امکانات کامل جهت رفاه حال شهروندان باشند.

شریعتی عنوان کرد: باید شهروندان ترغیب شوند بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند و از تردد خودروهای تک سرنشین اجتناب شود.

گفتنی است استاندار خوزستان ادامه مسیر کاری خود از فاز ۲ تا محل استانداری را با استفاده از اتوبوس طی نمود.

روز هوای پاک

 

کد خبر : ۴۴۹۳۵۲