خبرگزاری کار ایران

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خبر داد:

نجات جان کودک دو ساله مسجدسلیمانی توسط دادرس هلال احمر

رییس جمعیت هلال احمر مسجدسلیمان از نجات جان یک کودک دوساله توسط دادرس ممتاز این جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، «فریدون رفیعی منجزی»، با اشاره به آموزه های امدادی در راستای دستیابی به جامعه ای ایمن، اظهار کرد: «شکوفه مختاری»، یکی از دادرسان ممتاز و منتخب هلال احمر مسجدسلیمان است که توانست با استفاده از آموزش های امدادی، جان یک کودک دوساله را که فاقد علائم حیاتی بود، نجات بخشد.

وی با بیان اینکه این دانش آموز قهرمان در مسابقات طرح دادرس به مقام نخست احیای قلبی و ریوی دست یافته است، افزود: این دانش آموز امدادگر پس از ورود به منزل همسایه و دیدن کودک دو ساله آنها به حالت بیهوشی و صورت کبود و فاقد تنفس، به انجام ماساژ قلبی و تنفس مصنوعی مبادرت کرده و این کودک دوساله پس از انجام عملیات احیا، شروع به سرفه می کند و اهل منزل او را به بیمارستان منتقل می کنند.

رییس جمعیت هلال احمر مسجدسلیمان، تصریح کرد: شکوفه پس از انتقال کودک نجات یافته به بیمارستان و شرح ماجرا، مورد تشویق و تقدیر پزشکان و پرستاران قرار گرفت.

شکوفه مختاری نیز با ابراز خرسندی از نجات جان یک انسان، گفت: در منزل همسایه بودم و وارد اتاق شدم و دختربچه دو ساله همسایه را به حالت بیهوش و صورت کبود دیدم که تنفس هم نداشت. بعد با آموزش هایی که در این دوره های امدادی طرح دادرس فرا گرفته بودم، با انجام ارزیابی علائم حیاتی، راه هوایی رو باز کردم و با تنفس مصنوعی و انجام ماساژ قلبی، کودک شروع به سرفه کردن کرد و به بیمارستان منتقل شد.

این دانش آموز مسجدسلیمانی با تقدیر از مربیان هلال احمر و طرح دادرس برای آموزش مهارت های امدادی به آحاد جامعه، افزود: واقعا خوشحالم که توانستم باعث نجات جان کودک شوم واز همه مربیان طرح دادرس در مسجدسلیمان که باعث افزایش دانش امدادی به من و در نهایت به نجات جان کودک منجر شد، تشکر می کنم.

مختاری در پایان گفت: از تمامی دانش آموزان و همنوعان خودم می خواهم که آموزش های امدادی را فرا بگیرند، زیرا حادثه خبر نمی کند و برای هر شخصی اتفاق می افتد، که بی شک می توانیم با فراگیری کمک های اولیه، باعث نجات جان عزیزان خود شویم.

 

کد خبر : ۴۴۹۷۹۳