خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان:

می توان کودکان را از طریق قصه تربیت کرد

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان، گفت: بسیاری از معارف و ارزش ها از طریق قصه به کودکان قابل انتقال هستند و می توان به وسیله قصه، کودکان را تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی پهلوان امروز در کارگاه قصه گویی مربیان کانون غنچه های هلال احمر استان، اظهار کرد: قصه و قصه گویی در تاریخ کهن بشر ریشه دارد و تفسیر قصه ها و داستان ها روی دیوار غارها دیده می شود.

وی با اشاره به اهمیت قصه گویی در تربیت کودکان و انتقال مفاهیم و ارزش های انسانی به آنها از طریق قصه، افزود: با قصه می توان به کودکان شخصیت داد و آینده آنها را ساخت.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان، تصریح کرد: بسیاری از معارف و ارزش ها از طریق قصه به کودکان قابل انتقال هستند و می توان به وسیله قصه کودکان را تربیت کرد.

پهلوان گفت: یکی از اهداف ما در تأسیس کانون غنچه های هلال، توجه بیشتر به قصه و قصه گویی است.

وی با بیان اینکه باید به آموزش کودکان از طریق قصه و قصه گویی توجه بیشتری شود، اضافه کرد: اگر کودکان از کودکی روحیه کار داوطلبانه را فرا نگیرند، در بزرگسالی به سختی می توان روحیه کار داوطلبانه را در آنها ایجاد کرد.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان، بیان کرد: تمام ارزش های جامعه را می توان از طریق قصه در کودکان نهادینه و به پرورش قدرت بیان و عواطف و افکار آنها کمک کرد.

پهلوان افزود: توانمندسازی و تفکر برای غلبه بر مشکلات و ساختن انسانی اجتماعی که اصول، قواعد و مناسبت‌های اجتماعی و اخلاقی و دینی جامعه را می‌شناسد و مطابق با آن رفتار کند یکی دیگر از اهداف قصه گویی است.

بر اساس این گزارش، نخستین کارگاه آموزش قصه گویی با محوریت رفتارهای داوطلبانه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر با حضور 35 نفر از مربیان مهدکودک های مجری کانون غنچه های هلال خوزستان در سالن اجتماعات هلال احمر استان برگزار شد.

 

کد خبر : ۴۵۰۲۹۹