خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری جشنواره فیلم فجر در اهواز/خوزستان ظرفیت تولید فیلم‌های دفاع مقدس را داراست

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، بر ضرورت توجه به تولید فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس در استان تاکید کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در همه ی نقاط استان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،  محمد جوروند، امروز(١٢ بهمن) در نشست هماهنگی جشنواره فیلم فجر در استان، با تبریک دهه فجر، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، نه تنها کشور بلکه تمام منطقه را متحول کرد و در حوزه فرهنگ و هنر هم تحول بسیار عمیقی صورت گرفت.

 وی با بیان این‌که این جشنواره اتفاق خوبی است که بناست همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در کنار سایر استان‌ها در خوزستان برگزار شود، ابراز امیدواری کرد برگزاری این جشنواره پس از سه سال وقفه در استان بتواند جوابگوی عشق و علاقه مردم به حوزه سینما باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تصریح کرد: برای سال‌های آینده باید تدابیری اندیشیده شود که سایر شهرستان‌ها هم بتوانند از این گونه جشنواره‌ها بهره‌مند شوند و فعالیت‌ها تنها در مرکز استان متمرکز نباشد.

 وی بر ضرورت توجه به تولید فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس در استان، تاکید کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه خوزستان پایتخت دفاع مقدس است ضروری است فیلم‌هایی با همین مضمون در استان تهیه و تولید شود، چرا که خوزستان ظرفیت لازم در این خصوص را دارد.

جوروند، افزود: در استان، کمتر به این موضوع پرداخته شده در حالی که شرایط فراهم است. از سوی دیگر هر تهیه‌کننده‌ای در خارج از استان بخواهد فیلمی با موضوع دفاع مقدس تولید کند باید هزینه بسیار زیادی پرداخت کند در حالی که اگر این گونه فیلم‌ها در استان ساخته شود، هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

 وی به برگزاری برخی رویدادهای فرهنگی در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: طی چند روز اخیر چندین رویداد خوب فرهنگی هنری داشته ایم که از جمله می‌توان به برپایی یازدهمین نمایشگاه کتاب، جشنواره های فیلم کوتاه، تئاتر کودک و نوجوان در دزفول، تئاتر استانی باغملک و... اشاره کرد.

همچنین، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هم اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان بتوانیم مردم را از آخرین تولید سینما آگاه و نسبت به تماشای آنها ترغیب کنیم.

ناصر چنانی، با بیان اینکه دو سینمای هلال با ٨٠٠ صندلی و ساحل با ٣٦٣ صندلی برای اکران فیلم‌های جشنواره در اهواز در نظر گرفته شده، عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به دو طریق نسبت به خرید بلیط ویژه فیلم‌های جشنواره فجر اقدام کنند که یکی از طریق سایت www.cinogram.com و گیشه فروش بلیط سینما است.

 وی با اشاره به اینکه کار اطلاع رسانی جشنواره و اقدامات لازم برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره به نحو احسن انجام شده است، ابراز کرد: قیمت بلیط‌های تکی از سایت، ١٠ هزار تومان و خرید به صورت پکیج هشت‌تایی بلیط، هشت هزار تومان است و هنرمندان و خبرنگاران هم برای جضور در جشنواره به صورت ویژه دیده خواهند شد.

 

کد خبر : ۴۵۴۴۰۱