خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تأکید کرد؛

حوزه فرهنگ باید در اختیار مردم باشد/ ضرورت حمایت از ناشران و مولفان بومی

استاندار خوزستان با اشاره به حمایت های دولت از نویسندگان بومی، اظهار داشت: در این راستا طی سال جاری دولت به میزان ١٠٠ میلیون تومان کتاب از نویسندگان بومی استان خریداری کرده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی شامگاه سه شنبه (١٢ بهمن) با حضور در نمایشگاه کتاب خوزستان در جمع خبرنگاران، گفت: حمایت از مسائل فرهنگی از مهمترین وظایف ویژه ما می باشد.

وی با بیان اینکه شاید وظیفه حکومت و استانداری ایجاد ظرفیت های مختلف در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و .. باشد، افزود: اما کار اصلی برای حکومت حوزه آموزش، امنیت و سلامت است و در این راستا وظیفه داریم از مسائل فرهنگی به طور ویژه حمایت کنیم.

شریعتی ادامه داد: در حوزه آموزش و فرهنگ وظیفه داریم اهتمام ویژه ای داشته باشیم ولی این بدان معنی نیست که فرهنگ حکومتی باشد بلکه حوزه فرهنگ باید در دست مردم باشد.

وی اذعان داشت: این حوزه باید در اختیار نخبگان، نویسندگان و شعرا باشد و دولت و حکومت تنها وظیفه دارد بستر مناسب برای تضارب آرا و ابراز نظر و عقاید به صورت آزادانه و در چارچوب قانون را برای همگان فراهم کند.

استاندار خوزستان، تصریح کرد: به این ترتیب حکومت می تواند از این طریق به بسط و گسترش فرهنگ و تعالی سطح فرهنگی جامعه بیش از پیش کمک کند و ما در این راستا آمادگی داریم زمینه لازم را فراهم کنیم.

 ارتقاء کمی و کیفی یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان

وی در  ادامه ی سخنان خود به یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اشاره کرد و گفت: این رویداد فرهنگی، امسال با کیفیت بسیار خوبی برگزار شده و از لحاظ کمی، کیفی و تنوع، ارتقاء یافته است.

شریعتی ضمن اظهار امیدواری برای رشد روز افزون نمایشگاه های کتاب و ارتقاء بیشتر سطح کیفی این نمایشگاه ها، اظهار کرد: امیدواریم در سالهای آتی با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان این روند رو به رشد ادامه یابد و  نمایشگاهی گسترده تر و با سطح کیفی بسیار بالاتری را شاهد باشیم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری چنین نمایشگاه هایی در تمام شهرستان های استان، اضافه کرد: باید شهرستان ها نیز این ظرفیت را داشته باشند که نمایشگاه کتاب را برگزار کنند تا در این راستا بر غنای فرهنگی استان بیش از پیش افزوده شود.

 ضرورت حمایت از ناشران و مولفان بومی

استاندار خوزستان همچنین به حضور ٣٥ ناشر بومی در نمایشگاه کتاب خوزستان اشاره کرد و گفت: نیازمند ایجاد شرایطی برای نویسندگان هستیم که برای چاپ آثار خود به ناشران استانی مراجعه کنند که در این راستا ناشران باید نسبت به ارتقاء کیفیت فعالیت های خود بیشتر تلاش کنند چرا که کیفیت مطلوب چاپ مانع از مراجعه نویسندگان به ناشران غیر بومی خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت های دولت از نویسندگان بومی، اذعان داشت: در این راستا طی سال جاری دولت به میزان ١٠٠ میلیون تومان کتاب از نویسندگان بومی استان خریداری کرده است.

شریعتی در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات نمایشگاه بین المللی خوزستان اشاره کرد و افزود: زمین جدیدی برای ساخت نمایشگاه جدید اختصاص داده شده و طرح ساخت نمایشگاه در خور شأن اهواز و در حد گردش اقتصادی استان آماده است.

  گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان از هفتم تا ١٢ بهمن پذیرای بازدید کنندگان بود که با استقبال فراوان مخاطبان همراه شد.

 

کد خبر : ۴۵۴۷۲۱