خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

آمادگی همکاری با عراق در زمینه‌ی محیط‌زیست را داریم

معاون رئیس‌جمهور و معاون سازمان محیط‌زیست کشور با مثبت خواندن طرح پیشنهادی استاندار مبنی بر مدیریت ۲۱هزار هکتار کانون بحرانی ریزگردها گفت: لازم است که در این خصوص جلسه‌ای با حضور وزارتخانه‌های مرتبط برگزار شود. همچنین باید طرح آماک با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، معصومه ابتکار شب گذشته، در ستاد استانی مقابله با ریزگردها در مهمانسرای شهید رجایی استانداری خوزستان، گفت: تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان با تلاش‌های استاندار شرایط خوبی دارد. در حوزه تالاب‌ها باید بحث تأمین حق آبه پیگیری شود تا بتواند بخشی از مطالبات مردم را حل کند. منشأ گردوغبار از کانون تالاب‌ها در حال مدیربت است.احیای تالاب‌ها امنیت,معیشت اهالی را به دنبال دارد.

وی افزود: باید با تأمین اعتبار موردنیاز کانال شادگان شرایط تالاب را بهبود ببخشیم. 

ابتکار با مثبت خواندن طرح پیشنهادی استاندار مبنی بر مدیریت ۲۱هزار هکتار کانون بحرانی ریزگردها گفت: لازم است که در این خصوص جلسه‌ای با حضور وزارتخانه‌های مرتبط برگزار شود. همچنین باید طرح آماک با جدیت پیگیری شود .

ابتکار اظهار داشت: دولت یازدهم در حوزه محیط‌زیست و هوای پاک اقدامات خوبی انجام داده است.باید با مهار کانون ریزگردها در خوزستان شرایط مساعدی جهت زیست مردم این استان فراهم کنیم. در این میان آموزش و مشارکت شهروندان با هدف کاهش تبعات این شرایط اقلیمی را نیز باید در دستور کار قرارداد. ریز گردها نباید زندگی مردم را مختل کند و با همت استاندار می‌توان در تغییر این شرایط امیدوار بود.

معاون رییس جمهور به کانون‌های خارجی ریزگردها اشاره کرد و گفت:در این خصوص با رییس‌جمهور عراق مذاکره مثبتی داشتیم و قرار شد که این کشور همسایه نیز اقداماتی نظیر  کاشت نهال در مسیر مرزی توسط زائران اربعین حسینی تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این زمینه ایران آمادگی اجرای طرح‌های مشترکی را با عراق دارد . تداوم این مسئله ریزگردها تبعات منفی دارد و اراده دولت بر جدیت و بررسی  راهکارها جهت کاهش عوارض و مقابله با ریزگردها در قالب اجرای طرح‌های ملی و بین‌المللی است.

 

 

کد خبر : ۴۵۵۴۵۸