خبرگزاری کار ایران

با حضور ١٢ استان کشور؛

بیست و دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر لاله‌های سرخ در اندیمشک آغاز شد

بیست و دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر لاله‌های سرخ استان‌های زاگرس‌نشین با آثاری از هنرمندان ١٢ استان کشور از روز دوشنبه در اندیمشک آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اعضای گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره، روز دوشنبه در آئینی نمادین در گلزار شهدای اندیمشک با اجرای بخش کوچکی از یک نمایش، این جشنواره را آغاز کردند.

در مدت چهار روز برگزاری این جشنواره در تالار خورشید، چهار نمایش خیابانی و ١٢ نمایش صحنه‌ای اجرا خواهد شد.

نود و سه اثر از ١٢ استان زاگرس‌نشین به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد پس از بازبینی، ١٦ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

بیست اثر در بخش نمایش خیابانی و در بخش صحنه‌ای، ٧٣ اثر از استان‌های زاگرس‌نشین کشور به این جشنواره ارسال شد.

جشنواره در بخش صحنه‌ای به صورت رقابتی و بخش خیابانی به صورت غیر رقابتی برگزار می‌گردد. پلاتوی خانه هنر و استاد مهر آذین برای اجرای این جشنواره اختصاص یافته است.

برای بخش صحنه‌ای، ١٢ اثر و برای بخش خیابانی، ٤ اثر با نظر داوران به جشنواره راه یافتند.

نمایش‌های خیابانی شامل «مین یاب» به کارگردانی رضا یونسی‌فرد از استان مرکزی، «عتیقه» به کارگردانی پژمان شاهوردی از لرستان - بروجرد ، نمایش »داریم زمین را دور می‌زنیم » از مرتضی امینی از امیدیه خوزستان و نمایش »کوچه»به کارگردانی امین پورمند از اندیمشک می‌باشد.

همچنین ١٢ نمایش صحنه‌ای راه یافته به بخش پایانی این جشنواره بدین شرح است: «بچه‌های ته جاده آسفالت» به کارگردانی حسین اسدی از بوشهر -خارک، «در این زنجیریان» از بهروز وفایی از اندیمشک، «اعتراف به سبک متافیزیک» کاری از بهمن تقی‌پور از اهواز، نمایش «بی‌مرگی» از اصغر کرمی از استان فارس، نمایش «دقایقی با رضا» به کارگردانی سعید نوروزی از کرمانشاه ، «آبی‌ترین آسمان زمین» به کارگردانی محمد قاسمی از استان همدان ، نمایش «اراک - مشهد» کاری از بهمن پارساآرا از استان مرکزی، «دوست دارم بهت بگم عینکی» به کارگرانی حسین مرادی از دیوان‌دره استان کردستان ،« ٢متر در ٢ متر جنگ» به کارگردانی محمد اسماعیل بیگی از استان ایلام ، «خرگوش سفید با چشمانی قرمز» کاری از حسین وحید دستجردی از استان اصفهان ، «ماضی بعید» از مهدی آشوب از اندیمشک و «سرگشتگان سعادت» از یوسف لطفی زاده از دورود استان لرستان.

داوری آثار نهایی راه یافته را افسر اسدی، سعید پورصمیمی و آرش دادگر بر عهده دارند.

بیست و دومین جشنواره تئاتر لاله های سرخ استان‌های زاگرس‌نشین پنجشنبه شب ٢١ بهمن ماه با معرفی آثار و هنرمندان برتر این جشنواره به کار خود خاتمه می‌دهد.

 

 

 

کد خبر : ۴۵۶۹۳۱