خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در مراسم افتتاح بخش گاز نیروگاه بهبهان:

ایران باید به کانون تولید و صادرات برق منطقه تبدیل شود/ جهش بزرگ اقتصاد ایران با توسعه کشاورزی خوزستان

معاون اول رییس جمهور با اشاره به توانمندی ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در تولید و صادرات برق، گفت: ایران باید تبدیل به کانون منطقه در تولید و صادرات برق باشد و کشورهای اطراف، بخشی از انرژی و برق مورد نیاز خود را از ایران تامین کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی از ظلم های بزرگ در حق مردم و مسئولین ایران، اتهامات بی اساسی است که می گویند ایران حامی تروریسم است و براساس این اتهام دروغ، تحریم و فشار علیه ملت ایران وضع می کنند.

معاون اول رییس جمهور، مردم ایران را مردمی تمدن ساز و با فرهنگ توصیف کرد و گفت: بعنوان نمونه شهرستان بهبهان نماد بارز تمدن است که چند هزار سال قدمت دارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران از تمام فشارها و تحریم ها با سربلندی بیرون آمده و راه پیشرفت و تحقق آرمان های امام را در پیش گرفته، اظهار داشت: یکی از رسالت های اصلی دولت این است که فضای سرمایه گذاری و تولید را در کشور فراهم کند تا دغدغه مردم برای بیکاری جوانان مرتفع شود.

جهانگیری، لازمه فراهم شدن فضای تولید و سرمایه گذاری را انسجام و همدلی در کشور دانست و افزود: این فضا در سایه رهبری و هدایت های مقام معظم رهبری فراهم می شود و هر کس با هر تفکر و گرایشی می تواند برای حل مشکلات کشور فعالیت کند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با یادآوری اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامیی برای احداث واحدهای کوچک صنعتی نیازمند دانش و توان خارجی بودیم، افزود: امروز خوشبختانه نیروگاه ها و پالایشگاه های بزرگ توسط فرزندان ایران و با اتکا به توان داخلی ساخته می شود و اگرچه ممکن است برخی از تجهیزات از خارج وارد شود، اما کار اصلیِ طراحی و احداث نیروگاه ها در داخل کشور انجام می شود و حتی ایران به برخی مناقصه های بین المللی برای احداث نیروگاه در کشورهای دیگر نیز اقدام کرده است.

وی حضور بخش خصوصی در احداث نیروگاه ها را پراهمیت خواند و گفت: امروز بخش خصوصی سرمایه گذاری وسیعی در احداث نیروگاه در کشور انجام داده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید بتوانیم نقش پر رنگ تری در تامین انرژی و برق کشورهای اطراف ایفا کنیم، خاطر نشان کرد: ایران علاقمند است با کشورهای حاشیه خلیج فارس رابطه برادرانه خوبی داشته باشد اما متاسفانه برخی از آنها اشتباهاتی دارند و گاهی دنباله رو سیاست های آمریکا هستند.

معاون اول رییس جمهور، استان خوزستان را پیشتاز در همه بخش ها از جمله بخش کشاورزی برشمرد و گفت: کشاورزی استان خوزستان می تواند جهش بزرگی دراقتصاد ایران بوجود آورد.

کد خبر : ۴۵۷۰۹۳