خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در بهبهان:

خوزستان رتبه ی نخستِ تولید و صادرات برق در کشور را دارد

وزیر نیرو امروز«سه شنبه»، در این مراسم بهره برداری ازنیروگاه ترکیبی برق بهبهان با بیان اینکه نیمی از کل نیروگاه هایی که امسال به بهره برداری رسیده و به بهره برداری خواهد رسید در استان خوزستان خواهد بود، گفت: استان خوزستان از جایگاه بالایی در مجموعه شبکه برق کشور برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، چیت چیان همچنین با یادآوری اینکه وزارت نیرو برای سال جاری متعهد بوده است که 1800 مگاوات نیروگاه حرارتی جدید وارد مدار کند، گفت: تا این لحظه 1995 مگاوات نیروگاه افتتاح شده و حدود 200 مگاوات نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید که این یعنی ما از اهداف تعیین شده جلوتر هستیم.

وی استان خوزستان را استان نخست از نظر ظرفیت تولید برق معرفی کرد و گفت: از نظر مصرف برق نیز استان خوزستان به دلیل وجود صنایع بزرگ و طول دوره گرما، پس از تهران دومین استان است و از نظر میزان صادرات برق هم در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه استان خوزستان در جایگاه دوم کشور از نظر انتقال برق قرار دارد، اظهار داشت: در کنار تولید برق باید به توسعه شبکه انتقال هم توجه کنیم چرا که نیاز قطعی به بازسازی و افزایش ظرفیت شبکه انتقال در کشور وجود دارد و برای این منظور، 5 مناقصه بزرگ برگزار شده که تاکنون برنده 2 مناقصه تعیین و قریب به 400 پست جدید احداث خواهد شد.

چیت چیان درخصوص آب استان خوزستان نیز تصریح کرد: بزرگترین سرمایه گذاری ها برای استحصال آب در استان خوزستان انجام شده و زیر کشت بردن 550 هزار هکتار از اراضی استان خوزستان و ایلام، از تلاش های جهادی برای مدرن سازی شبکه های آبیاری است که در دست اجرا قرار دارد.

 

 

کد خبر : ۴۵۷۱۰۰