خبرگزاری کار ایران

مناطق نفت خیز جنوب و شرکت تنکو تفاهم نامه همکاری امضا کردند

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت توسعه انرژی نفت نوین کیش (تنکو) در خصوص تهیه طرح توسعه میدان نفتی شادگان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این تفاهم ‎نامه و قرارداد محرمانگی، روز یکشنبه 24 بهمن به امضای بیژن عالی‌پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و حسن درگاهی مدیرعامل شرکت تنکو رسید.

این چهارمین تفاهم ‎نامه ای است که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بر اساس مدل قراردادی پیشنهادی خود که به تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران رسیده است، با شرکت های داخلی و خارجی منعقد نموده و طی آن، شرکت تنکو متعهد شده است در مدت زمان حداکثر 6 ماه طرح پیشنهادی خود را برای توسعه میدان شادگان ارائه نماید.

عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در مراسم امضای این قرارداد اظهار داشت: مدل قراردادی مناطق نفت خیز جنوب برای توسعه میادین نفتی به تایید وزیر محترم نفت رسیده و در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران تصویب شده است.

حمید دریس مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز گفت: مدل قراردادی مناطق نفت خیز جنوب در واقع یکی از مدل های قراردادی  شرکت ملی نفت ایران است که  به دلیل اینکه توسط مناطق نفت خیز جنوب تدوین، طراحی و پیشنهاد شده به نام این شرکت نامگذاری شده است.

وی افزود: در گام اول، 4 میدان کرنج، پارسی، رگ سفید و شادگان برای اجرای این مدل انتخاب شده اند تا در صورت کسب نتایج دلخواه بنا به تصمیم شرکت ملی نفت ایران در سایر میادین نفتی و گازی کشور اجرایی شود.

حسن درگاهی مدیرعامل شرکت تنکو نیز با معرفی توانمندی های این شرکت از همکاری با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ابراز خرسندی کرد.

کد خبر : ۴۵۹۰۴۵