خبرگزاری کار ایران

توسط شهرداری و تا پایان سال صورت می گیرد؛

راه اندازی دومین آبنمای بزرگ کشور در اهواز

شهردار اهواز طی بازدیدی از مراحل پایانی احداث دومین آبنمای بزرگ کشور در پارک ٤٢ هکتاری، از آغاز به کار این پروژه در آستانه سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید خلف موسوی توضیح داد: این آبنما به لحاظ حجم و اندازه، دومین آبنمای موزیکال کشور است که با استفاده از توان متخصصین بومی استان در آستانه راه اندازی می باشد.

وی تصریح کرد: ابعاد استخر این آبنما، ٤٠ در ٨٠ متر می باشد، تعداد ٧٠٠ نازل و پرتاب بیش از ارتفاع ٣٠ متری آبنما به تعداد ٥ نازل و سیستم برنامه ریزی پیشرفته مرکزی آن از ویژگی های منحصر به فرد این سامانه نشاط آفرین است که استقرار آن در پارک ٤٢ هکتاری و ساحل کارون ، شرایط بی بدیلی را برای آن ایجاد خواهد کرد.

موسوی با بیان این مطلب که این آبنما تا انتهای سال جاری آماده بهره برداری است، گفت: آبنمای بزرگ موزیکال پارک ٤٢ هکتاری به یکی از مراکز اصلی تفریحی در استان خوزستان تبدیل خواهد شد و لحظات شادی آفرینی برای شهروندان اهوازی مهیا می سازد.

وی تاکید کرد: شهرداری اهواز در کنار اقدامات فرهنگی، عمرانی و زیربنایی که صورت داده، تلاش خواهد کرد با توجه به لزوم زیباسازی شهر مبتنی بر هویت و ریشه های اجتماعی اهواز، در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی نیز گام های موثری بردارد و ثمره بخشی از این تلاش ها در آستانه سال جدید در معرض قضاوت شهروندان به نمایش درخواهد آمد.

شهردار اهواز همچنین گفت: اهواز شهر رودخانه ای است و مردم این شهر به لحاظ تاریخی، انس و علاقه خاصی به آب و رودخانه دارند و احداث آبنما از این منظر یک نماد برای پاسداشت نقش آب در تمدن و زندگی مردمان خطه جنوب است.

موسوی اظهار داشت: در شرایطی که مردم استان دچار مشکل ریزگردها هستند و کاهش آورد رودخانه های منتهی و جاری به استان و دستکاری نابخردانه زیست محیطی اکوسیستم جلگه خوزستان در پیدایش و تشدید این بحران نقش موثری داشته است، اهتمام به نمادسازی شهری با موضوعیت آب می تواند تلنگر و یادآور اهمیت این ماده حیاتی برای مردم استان خوزستان باشد و از این منظر، مورد تاکید و حمایت مجموعه مدیریت شهری است.

شهردار اهواز در پایان این بازدید بر رعایت دقت و کیفیت در احداث پروژه های عمرانی تاکید کرد و دستورات لازم برای محوطه سازی و اتمام این پروژه در موعد مقرر را صادر نمود.

 

کد خبر : ۴۵۹۹۶۸