خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تأکید کرد؛

قیمت مرغ در خوزستان ۱۶ درصد بیشتر از سایر استان ها ست/لزوم تشکیل کارگروه تعیین قیمت مرغ

استاندار خوزستان در جلسه ی شورای سلامت استان، بیان کرد: باید به مردم اعلام شود که آنفولانزای مرغی در استان‌های همجوار شایع شده و خرید مرغ زنده این خطرات را برای ما به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی، درباره قیمت و عرضه مرغ، گفت: چند سال است که میزان خرید مرغ کشتار روز، افزایش پیدا نمی‌کند ولی خرید مرغ زنده توسط مردم همچنان پابرجاست.

وی افزود: مردم به باور غلط خود فکر می‌کنند مرغ کشتار روز گران‌تر است  و به همین علت سراغ کشتار روز نمی‌روند. بنا به اعلام مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان قیمت مرغ کشتار روز در استان، ۱۶ درصد بیشتر از سایر استان‌ها است که باید برای این مسئله تمهیدات ویژه‌ای فراهم شود.

وی عنوان کرد: لازم است کمیته‌ای تشکیل شود و پیشنهادات موردنیاز ارائه و اقدامات لازم را هم انجام دهیم. همچنین کارگروهی برای تعیین قیمت مرغ تشکیل گردد.

شریعتی بیان کرد: باید به مردم اعلام شود که آنفولانزای مرغی در استان‌های همجوار شایع شده و خرید مرغ زنده این خطرات را برای ما به دنبال دارد. همچنین اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق مطبوعات، صداوسیما و رسانه‌های مختلف انجام شود.

وی ادامه داد: در کنار کارهای تبلیغی، باید به صورت جدی با این مسأله مقابله شود و برای این کار، ابلاغیه‌های لازم به نیروی انتظامی صادر شود .

استاندار خوزستان بیان داشت: اجرائیات شهرداری، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی همه در کنار هم باید برای مسئله مقابله با توزیع مرغ زنده فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

 

کد خبر : ۴۶۴۲۳۳