خبرگزاری کار ایران

بمنظور توسعه میدان نفتی شادگان؛

تفاهم نامه همکاری شرکت مناطق نفتخیز جنوب و تات نفت روسیه امضا شد

جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت مناطق نفتخیز جنوب و شرکت تات نفت روسیه، با حضور نمایندگان 2 طرف روز یکشنبه (15 اسفندماه) در تهران به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بر اساس این تفاهم، شرکت تات نفت روسیه، 6 ماه فرصت دارد پس از امضای قرارداد، MDP توسعه مخازن آسماری و بنگستان میدان شادگان را ارائه کند.

حمید دریس، مدیرامور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از آغاز همکاری این شرکت و شرکت تات نفت روسیه، گفت: این هفتمین قراردادی (MOU ) است که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای توسعه 4 میدان به امضا رسانده است.

وی با اشاره به ویژگی های مدل جدید قراردادهایی که مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این مدل از سوی شرکت ملی نفت ایران به تأیید رسیده و به این شرکت ابلاغ شده است و می توان آن را به نام یک مدل قراردادی جدید در سایر شرکت ها نیز به کار گرفت.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه شرکت های بسیاری منتظر امضای تفاهم نامه با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هستند، گفت: در هفته های آتی حداقل 2 تفاهم نامه دیگر در قالب MOU  به امضا می رسد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه پیش رو با خواست طرف روسی به امضاء می رسد، گفت: شرکت تات نفت از شرکت های شناخته شده است که همکاری با آن می تواند دستاوردهایی را برای دو طرف به همراه داشته باشد.

دریس با اشاره به اینکه MDP های ارائه شده از سوی همه شرکت ها در شرکت مناطق نفتخیز جنوب تجمیع می شود و MDP نهایی از سوی این شرکت ارائه می شود، افزود: این MDP و اسامی شرکت های متقاضی به شرکت ملی نفت ایران تقدیم می شود تا در مورد توسعه دهنده نهایی تصمیم گیری انجام شود.

نماینده شرکت روس نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهمنامه اظهار امیدواری کرد که همکاری شرکت تات نفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با این تفاهمنامه تقویت شود.

 

کد خبر : ۴۶۶۴۱۴