خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز درختکاری صورت گرفت؛

افتتاح پارک ۴ هزار متری کوی فداییان اسلام/ سرانه ی فضای سبز مناطق نفتخیز جنوب، سه برابر استاندارد جهانی

همزمان با روز درختکاری، پارک 4 هزار متری کوی فداییان اسلام(نیوسایت) اهواز، با حضور جمعی از مدیران، رؤسا و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دانش آموزان دبستان اروند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پیامی با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست، گفت: توجه به محیط زیست در همه ادیان مورد تاکید قرار گرفته است و در دین اسلام نیز، آیات قرآنی و احادیث بسیاری مسلمانان را به صیانت از محیط زیست و طبیعت توصیه نموده است.

بیژن عالی پور، در ادامه ی پیام خود به رویکرد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در توجه به چالش ها و معضلات زیست محیطی اشاره کرد و گفت: این شرکت علاوه بر صرف هزینه های زیاد در خصوص توسعه فضای سبز، تلاش نموده تا فرهنگ احترام به طبیعت را در سازمان نهادینه نماید.

 وی، در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به فضای سبز و مراقبت از جنگل ها اشاره کرد و افزود: در همین راستا در حال حاضر سرانه ی فضای سبز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب 70 متر مربع  برای هر نفر است که سه برابر استاندارد جهانی است.

 در ادامه این مراسم رئیس اداره مهندسی فضای سبز و بهسازی محیط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اقدامات این شرکت، گفت: در حال حاضر گستره فضای سبز در منطقه اهواز، یک میلیون متر مربع است که شامل 930 هزار متر مربع فضای چمن، 70 هزار متر مربع حصار سبز و تعداد 280 هزار اصله انواع نهال درخت است.

ناسوتی، به تغییر سیستم آبیاری فضای سبز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از سنتی به نوین اشاره کرد و افزود: تا کنون سیستم آبیاری 250 هزار متر مربع از فضای سبز موجود، از غرقابی به قطره ای و تحت فشار تغییر پیدا کرده است.

 وی، همچنین با اشاره به فعالیت های برون شهری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در زمینه ارتقاء استانداردهای زیست محیطی گفت: در این زمنیه نیز طرح درختکاری پیرامون تاسیسات نفتی در قالب پنج پروژه در اطراف تاسیسات کارون، مارون، مسجد سلیمان، آغاجاری و گچسارن اجرا شد.

ناسوتی، افزود: در همین راستا تعداد یک میلیون و 150 هزار اصله نهال درخت بیابانی در گستره 1700 هکتار کاشته شده است.

 وی، همچنین به طرح تثبیت شن های روان اشاره کرد و گفت: در این زمینه 4 هزار و 100 هکتار از عرصه های شنی استان به دو روش مالچ پاشی توام با نهال کاری و روش کشت نهال در خط رطوبتی با کشت یک میلیون اصله نهال تثبیت شد.

 این مراسم با کاشت نهال انواع درخت در پارک تازه تاسیس 4 هزار متر مربعی نیوسایت اهواز به پایان رسید.

 

کد خبر : ۴۶۶۶۲۳