خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب تأکید کرد:

لزوم نوسازی و روز آمدی تلمبه خانه های نفت خام مناطق نفتخیزجنوب

دومین جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های نفت مناطق نفتخیز جنوب، به ریاست مدیرعامل این شرکت و با هدف بررسی و پیش بینی برنامه 5 ساله تولید نفت (6 ماه نخست سال 96) در حوزه عملیات شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بیژن عالی پور در ابتدای این نشست با اشاره به ضرورت تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام، تکمیل و راه اندازی پروژه های بالای 90 درصد را  اولویت اول این شرکت در بخش  مهندسی و ساختمان برشمرد.

عالی پور همچنین اجرای طرح های تزریق گاز در حوزه عملیاتی گچساران را برای استمرار تولید مورد تأکید قرار داد و با برشمردن سود و صرفه حاصل از جمع آوری و تزریق گازهای همراه منطقه گچساران، از مدیریت برنامه ریزی تلفیقی و مدیریت امور مالی خواست تا نسبت به پیگیری و رفع موانع تصویب خواهی و تأمین نقدینگی لازم برای اجرا و اتمام طرح های مرتبط با تولید، اهتمام نمایند.

وی با اشاره به برنامه های افزایش تولید نفت خام، نوسازی و روز آمدی تلمبه خانه های نفت خام مناطق نفتخیزجنوب  را مورد تأکید قرار داد.

 در ابتدای این نشست، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گزارشی از وضعیت تولید نفت، گاز و گاز مایع شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در 11 ماه سال جاری و مقایسه آن با برنامه را ارائه داد.

هوشنگ صیدالی با موفقیت آمیز خواندن مجموعه عملکرد این شرکت، تحقق اهداف تولید در نفت و گاز گچساران را افزون بر 101 درصد  اعلام کرد.

در ادامه این نشست، مهمترین پروژه های مرتبط با تولید به لحاظ پیشرفت کار، چالش ها و راهکارها، تبیین و تشریح شدند.

تکمیل راه اندازی پروژه های نمکزدایی، واحدهای تزریق گاز جدید گچساران و بی بی حکیمه، و افزایش ظرفیت واحدهای جمع آوری و تزریق گازهای همراه نرگسی، بخشی از این مباحث بود.

پروژه‌ های جمع‌آوری گازهای مازاد در ایستگاه‌های گچساران 1،2 و 4، احداث ایستگاه جدید تزریق گاز گچساران و توسعه شبکه تزریق، احداث ایستگاه جدید تزریق گاز بی بی حکیمه، ارتقای ماشین‌آلات ایستگاه فشار قوی گچساران، نصب دو دستگاه توربین برای ایستگاه‌های گچساران 2 و 3 و احداث ایستگاه‌های جدید تقویت فشار گاز بی بی حکیمه 1 و 2 از جمله پروژه هایی بود که در این نشست بررسی شد.

شرح نیاز احداث فاز دوم تزریق گاز نرگسی، تعمیر ماشین‌آلات ایستگاه‌های تقویت فشار بی بی حکیمه، بهسازی منطقه تفکیک کارخانه گاز و گازمایع 900، تعویض 5 دستگاه توربوکمپرسور کارخانه‌های گاز و گاز مایع 900 و 1000، احداث ایستگاه فاز دوم تزریق گاز مخزن پازنان آسماری و بازسازی ایستگاه لخته گیر 1200 آغار و دالان، از دیگر پروژ هایی بود که مورد بحث قرار گرفت.

جلسات پیش بینی بهره دهی چاهها (Forecast) هر 6 ماه یکبار جهت بررسی عملکرد تولید از مخازن و چاه ها و نیز ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات و موانع پیش رو، برگزار می شود و ضمن مقایسه تولید کنونی با برنامه، پروژه های مرتبط و مستقیم با تولید، نیازهای حفاری جدید، همچنین تعمیر چاه ها، خدمات و عملیات مورد نیاز چاه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

در این نشست ها که مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مدیران فنی، تولید، برنامه ریزی تلفیقی، مهندسی ساختمان، روسای ادارات ستادی، مجریان طرح ها و همچنین مدیرعامل و مدیران شرکت های بهره برداری تابع و کارشناسان ذیربط حضور دارند، پیش بینی های لازم در خصوص تعیین دبیِ تولید تعیین و راهکارهای عملی برای حفظ و افزایش تولید برای 6 ماه آینده ارائه می گردد . 

 

کد خبر : ۴۶۶۷۵۷