خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل این شرکت خبر داد:

تحقق ۱۰۳ درصدی برنامه تولید نفت در شرکت نفت و گاز آغاجاری

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از تحقق ۱۰۳ درصدی برنامه تولید نفت تا اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، «ابراهیم پیرامون»، در نشست پیش بینی بهره دهی چاه های نفت و گاز آغاجاری با بیان این مطلب، افزود: در این مدت همچنین میزان تولید نفتا در این شرکت به میزان 80 درصد، مایعات گازی 8/82 درصد و گاز سبک تولیدی به میزان حدود 8/78 درصد محقق شده است. 

«پیرامون»، در ادامه با اشاره به طرح ها و اقدامات انجام شده طی سال جاری، گفت: انجام اصلاحیه و تامین گاز سوخت واحد بهره برداری، نمک زدایی و ایستگاه تقویت فشار مارون 2، و همچنین راه اندازی طرح کوتاه مدت جداسازی نفت شیرین و نمکیی در واحد رامشیر به منظور افزایش ظرفیت این واحد به بیش از 50 هزار بشکه در روز از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: طراحی، ساخت و راه اندازی سومین دستگاه فرآورش سیار نفت خام، مشبک کاری 2 حلقه چاه جهت انجام عملیات فراز آوری طبیعی، تعمیرات اساسی 6 ایستگاه تقویت فشار گاز و نیز انجام عملیات ضخامت سنجی خطوط لوله به میزان 2 هزار و 766 متر مربع از دیگر اقدامات انجام شده توسط این شرکت در سال جاری بوده است.

گفتنی است جلسات پیش بینی بهره دهی چاه ها هر 6 ماه یک بار و در راستای بررسی عملکرد چاه ها و نیز ارائه راهکار های مناسب برای برطرف کردن مشکلات و موانع پیش رو برگزار می شود.

لازم به ذکر است، شرکت نفت و گاز آغاجاری یکی از شرکت های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است که راهبری عملیات تولید نفت، گاز و مایعات گازی از میادین آغاجاری، کرنج، پارسی، پازنان، رگ سفید، رامشیر، مارون 2 و پرنج را عهده دار است.

 

کد خبر : ۴۶۷۳۵۹