خبرگزاری کار ایران

در پتروشیمی فجر؛

مانور بررسی ابعاد کاهش احتمالی فشار گاز پتروشیمی برگزار شد

اعضای ستاد بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و میهمانان عالی رتبه ی خود، طی یک جلسه ی عملیاتی (مانور دورمیزی)، طی سناریویی، ابعاد گوناگون افت فشار گاز صنایع پتروشیمی این منطقه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پتروشیمی فجر، روز گذشته میزبان و محور مانور دورمیزی واکنش در برابر شرایط اضطراری این منطقه بود.

در این مانور که براساس سناریویی جهت کاهش جریان گاز ارسالی به پتروشیمی فجر به دلیل سرمای شدید حاکم بر کشور طراحی شده بود، تمامی مدیران و تیمهای عملیاتی ستاد بحران منطقه و پتروشیمی فجر حضور داشتند.

علاوه بر این افراد، مسئولینی از سازمان پدافند غیرعامل کشور، شرکتهای نفت و گاز و پالایش و پخش استان خوزستان، اداره کل محیط زیست این استان و مدیران شهری شهرستان بندرماهشهر نیز حضور داشتند.

نقش کلیدی پتروشیمی فجر در تامین یوتیلیتی مورد نیاز تعداد زیادی از شرکتهای فعال منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، فرماندهی ستاد بحران این منطقه را بر آن داشت که سناریوی این مانور را با محور این شرکت طراحی کند.

هر ساله با آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز خانگی مناطق سردسیر کشور، کاهش فشار گاز صنایع و هدایت آن به منازل مسکونی این مناطق اتفاق میافتد و صنایع پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع راهبردی کشور، میبایست بتواند تولید خود را در سختترین شرایط ادامه دهد و یا با کمترین ضرر شرایط سخت را پشت سر گذارد.

 

کد خبر : ۴۶۷۴۱۴