خبرگزاری کار ایران

محسن دهانزاده خبر داد؛

تحقق ۹۹ درصدی برنامه تولید در شرکت نفت و گاز کارون

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از تحقق حدود ۹۹ درصدی برنامه تولید نفت خام این شرکت در سال۹۵ خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محسن دهانزاده افزود: میانگین تولید روزانه شرکت کارون در سال جاری با احتساب کاهش های تکلیفی بیش از یک میلیون و 34 هزار بشکه در روز بوده است.

وی با اشاره به بازگشت این شرکت به سقف تولید گفت: میانگین تولید روزانه نفت شرکت کارون در پایان سال 94 حدود 780 هزار بشکه بوده که این رقم در پایان سال 95 به یک میلیون و 34 هزار بشکه در روز رسیده و این دستاورد حاصل برنامه ریزی و تلاش مضاعف کارکنان این شرکت می باشد.

دهانزاده گفت: برنامه افزایش تولید شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در بخش چاه های توسعه ای، تعمیری و ترمیمی با افزایش بیش از 200 هزار بشکه در روز ، 2/151 درصد محقق شده است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون با بیان اینکه در این مدت، 160 حلقه از چاه های نفت این شرکت توسط دستگاه لوله مغزی سیار تعمیر شده است، افزود: این عملیات با صرف بیش از 1000 دکل / روز عملیات صورت گرفته که این میزان، 55 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی ویژگی و وجه تمایز شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با سایر شرکت های بهره بردار را همجواری بیش از 60 درصد چاه ها و تأسیسات این شرکت با کلانشهر اهواز، رودخانه کارون، تالاب ها، نهرها و جاده های اصلی کشور دانست و خاطر نشان کرد: صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست از مهم ترین اولویت های این شرکت است که در همین راستا از طریق راهبری 113 مورد عملیات توسط دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT) در سال 95  از سوزانده شدن بیش از 110 هزار بشکه نفت خام جلوگیری شد که این مهم یکی از عمده ترین اقدات صورت گرفته در راستای اهتمام به رعایت الزامات زیست محیطی بوده است .

مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون ارتقای شاخص های ایمنی را یکی از مهم ترین دستاورهای شرکت کارون در سال جاری دانست و افزود: نرخ حوادث پرسنلی در سال 95 نسبت به سال پیش و علی رغم بازگشت به سقف تولید و افزایش حجم کار در بخش های مختلف عملیاتی، 98 درصد کاهش داشته که در نوع خود دستاوردی شگرف در حوزه ایمنی محیط کار قلمداد شده و نشان از نهادینه شدن فرهنگ ایمنی در این شرکت است .

گفتنی است شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، بزرگترین شرکت بهره بردار تابعه مناطق نفتخیز جنوب است که راهبری تولید نفت، گاز و مایعات گازی از میدان های اهواز، منصوری، رامین و آب تیمور را با تولید افزون بر یک میلیون بشکه نفت روزانه و تأمین خوراک پالایشگاه‌ها به ویژه پالایشگاه تهران و آبادان و همچنین پتروشیمی های مارون و بندر امام و شرکت ملی گاز ایران را به عهده دارد.

 

کد خبر : ۴۶۸۳۰۸