خبرگزاری کار ایران

استاندار در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان:

محوریت در خوزستان باید کنکور باشد، لزوم تشکیل زیر کمیته برای کنکور

استاندار خوزستان در نشست شورای آموزش و پرورش این استان، اظهار کرد: از زحمات تمامی افراد در همه حوزه ها به ویژه شورای آموزش و پرورش در این سالی که رو به انتهاست و منجر به ارتقا، بهبود کیفی و کمی سیستم شده تقدیر و تشکر می کنم امیدوارم این حرکت رو به رشد همچنان ادامه پیداکند

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی افزود: این فعالیت ها در صورت استمرار، باعث رقم زدن موفقیت های بسیار درخشانی در آینده خوزستان می شوند که مسئولان بعد از ما نیز باید آن را حفظ و ارتقا دهند.

شریعتی بیان کرد: برای دانش آموزانی که توان علمی را دارند ولی توانمندی مالی را ندارند، برای نزدیک شدن به اجرایی شدن عدالت آموزشی و بی بهره نماندن آنها حتما کلاس های تقویتی خصوصی را برگزار کنید.

استاندار خوزستان ادامه داد: پنج میلیارد تومان اعتبار برای دانش آموزان با ظرفیت تحصیلی خوب که توانمندی مالی ندارند را مصوب کردیم حتی اگر شرکت ها این اعتبار را تأمین نکردند من خودم متعهد به تأمین آن می شوم چون فردای قیامت در مقابل این دانش آموزانی که استعداد لازم را دارند ولی توان مالی ندارند، پاسخگو هستیم.

شریعتی عنوان کرد: باید تمامی دانش آموزان خوزستانی را فرزندان خود بدانیم و همانطور که به فکر کنکور فرزندان خود هستیم باید به سایر فرزندان این استان هم توجه داشته باشیم. قطعا اگر خواستار تحقق توسعه متوازن و پیشرفت در تمامی عرصه ها هستیم باید محوریت را کنکور قرار دهیم.

وی خطاب به معاون برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه گفت: محوریت در خوزستان باید کنکور باشد و تمامی سازمان ها باید در این راستا فعال حاضر شوند تا آینده استان تضمین شود. حتما تأکیدات لازم را در این زمینه داشته باشید.

استاندار خوزستان اظهار کرد: برای کنکور یک زیرکمیته ای تشکیل و رئیس سازمان برنامه و بودجه مسئولیت آن را برعهده بگیرد. همچنین سازمان های اقتصادی نیز در کنار آموزش و پرورش در آن عضویت داشته باشند. این مسئله باید مصوبه جلسه امروز باشد و در تمامی جلسات شورا باید گزارش فعالیت های انجام شده را ارائه دهند.

شریعتی تصریح کرد: خوزستان با این پتانسیل ها و توانمندی ها داشتن رتبه ۲۱ را نباید بپذیرد چون حتی فرزندان خوزستانی نیز این پتانسیل را دارند. باید اهتمام ویژه ای در این زمینه داشته باشند و هرچه به صدر جدول کنکور کشور نزدیک شویم باید اقدامات را به صورت میلیمتری و با توجه بیشتری انجام دهیم.

وی گفت: دولت اعلام می کند خوزستان قلب تپنده اقتصاد کشور است ولی ما از این ظرفیت استفاده و بهره مندی لازم را نداریم. فکر می کنم متناسب با محرومیت های استان، پتانسیل و فرصت داریم که آنها را نیز بهره مند کنیم.

شریعتی با بیان اینکه خیلی از دانش آموزان بنیه مالی ضعیفی دارند و این روحیه دانش آموزان را تضعیف می کند اما در مقابل بسیاری از سازمان ها هدررفت هزینه دارند، افزود: هدررفت هزینه در سازمان های متمول استان برای هزینه های بسیاری که هیچ بازدهی خاصی ندارد و فقط تبدیل به کارنامه می شود. مثلا کارهایی انجام می شود ولی نتیجه مثبتی به دنبال ندارد چون کار زیرساختی نمی کنیم و فقط کار روبنایی انجام می دهیم.

شریعتی با اشاره به اینکه دستگاه های متمول باید حامی و پشتیبان آموزش و پرورش و همچنین ورزش و جوانان باشند، تأکید کرد: کارهای کارشناسی را انجام دهید تا نیازهای این حوزه ها را به دستگاه های متمول تکلیف کنم. بسیاری از دستگاه ها باید هزینه های فرهنگی خود را نگه دارند تا به آموزش و پرورش و ورزش و جوانان کمک کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: از روز اول که روی کار آمدم اعلام کردم که آموزش و پرورش و سلامت محور اصلی اقدامات است چون این حوزه ها جزو وظایف حکومتی است. در این حوزه ها ما متولی و مسئول کار هستیم و باید به صورت ویژه در این زمینه حضور داشته و در صورت نقصان در سلامت، امنیت و آموزش باید پاسخگو باشیم و نمی توانیم آن را به دیگری واگذار کنیم.

 

کد خبر : ۴۷۰۳۰۱