خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان:

آبراه های خوزستان جهت گردشگری مسافران نوروزی ایمن تر می شوند

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۸۷۶

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از آمادگی کامل نیروها و امکانات این اداره کل برای برقراری و ارتقاء ایمنی دریانوردی در گردشگاه های دریایی و آبراه های استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سعدالله عبدالهی از آمادگی کامل نیروها و امکانات اداره کل بنادر و دریانوردی این استان برای برقراری و ارتقاء ایمنی دریانوردی در گردشگاه های دریایی و آبراه های استان خوزستان خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به عضویت کشورمان در معاهدات و کنوانسیون های بین المللی با موضوع جستجو و نجات دریایی و اهتمام ویژه ی این اداره کل برای حفاظت و نجات جان افراد در دریا، اظهار داشت: به منظور حفظ و ارتقای ایمنی دریانوردی مهمانان و مسافران نوروزی در گردشگاه ها و آبراه های استان خوزستان، مجموعه اقدامات و تمهیدات متعددی در نقاط مختلف استان خوزستان به مرحله ی اجرا گذاشته و با توجه به استقبال هموطنان برای بهره مندی از جاذبه های دریایی و بندری این استان طی تعطیلات نوروزی، تلاش برای ارتقاء ایمنی مسافران نوروزی از اهمیت دوچندانی برخوردار می گردد.

استقرار شناور ناجی ۱۷ در آبراه اروند

عبداللهی  با اشاره به راه اندازی مجدد مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی اروندکنار در کنار دیگر  مراکز فعال در بنادر استان خوزستان، بیان داشت: با توجه به افزایش تردد شناورهای مسافری در آبراه اروند در این فصل از سال، شناور امداد رسان ناجی ۱۷ از مجموعه شناورهای پیشرفته و مجهز این اداره کل،  برای امداد رسانی سریعتر در هنگام بروز حوادث احتمالی در بندر اروندکنار  مستقر شده است.

استقرار شناور ناصر ۲  در اطراف یادمان عملیاتی والفجر ۸

وی همچنین استقرار شناور  ناصر ۲ به عنوان شناور پشتیبان خدمات جستجو و نجات در اطراف یادمان عملیاتی والفجر ۸ را از جمله دیگر اقدامات این اداره کل برای گسترش پوشش امداد رسانی آبراه اروند  برشمرد.

استقرار شناور  ناجی ۴ و ناصر ۳

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به تردد کاروان های راهیان نور به محل یادمان های عملیاتی دفاع مقدس و همجواری این نقاط با آبراه های کارون و اروند، از استقرار شناور امدادرسان ناجی۴ به همراه شناور ناصر ۳ و دو فروند قایق امداد و نجات به منظور پوشش و پشتیبانی گسترده تر ایمنی دریانوردی خبر داد.

استقرار شناور ناجی  ۷، قیام ۵ و قیام ۶ در گردشگاه های دریایی خورموسی

وی همچنین استقرار شناورهای ناجی ۷، قیام ۵ و ۶ در محل گردشگاه های دریایی آبراه خورموسی را از جمله دیگر اقدامات امدادرسانی دریایی در  این راستا ذکر کرد.

بویه گذاری  و تعیین محدوده ی  تردد ایمن

عبداللهی همچنین بویه گذاری و تعیین محدوده ی تردد ایمن شناورها در آبراه های استان خوزستان را  از جمله  اقداماتی عنوان کرد که این اداره کل با هدف ارتقاء بهینه ی سطح ایمنی دریانوردی به انجام رسانده است.

وی با اشاره به لزوم ارتقاء آگاهی گردشگران و مسافران نوروزی هنگام استفاده از گردشگاه های دریایی، تصریح کرد: توزیع برشورهای اطلاع رسانی، نصب بنرهای هشدار دهنده و لوح های فشرده جهت نمایش در اتوبوس های مسافران در گردشگاه های دریایی، آنها را با اهمیت و ضرورت رعایت الزامات و اصول ایمنی آشنا می سازد.

یادآور می شود اداره کل بنادر و دریانوردی استان  هرساله مصادف با تعطیلات نوروزی  مانورهای آموزشی امداد و نجات جان افراد در دریا را برای اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی مسافران نوروزی برگزار می نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز