خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان:

نهاد کتابخانه ها نیازمند حمایت و تعامل است

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۱۰۶

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان با تاکید بر رفع مشکلات نهاد کتابخانه ها گفت: رفع این مشکلات نیازمند حمایت و تعامل است و با این عزم موجود می توان تحول خوبی در این حوزه ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، لطف الله سپهر امروز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه های اندیمشک در فرمانداری این شهرستان، افزود: سهم نیم درصدی شهرداری ها از حقوق کتابخانه ها و مردم است که با استفاده از این بخش می توان تلاش های خوبی در این عرصه انجام داد.

وی افزود: امروز نهاد کتابخانه ها علاوه بر امور محوله حفظ و اشاعه کتاب و کتابخوانی، بر مباحث فرهنگی نیز ورود کرده است.

وی بیان کرد: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به منظور جذب کتابخوان و مخاطب از اولویت های نهاد کتابخانه ها می باشد.

سپهر با اشاره به وضعیت شهرستان اندیمشک افزود: اندیمشک به لحاظ عضویت، فعالیتهای فرهنگی و زیربنایی در وضعیت خوبی به سر می برد ضمن اینکه به لحاظ شاخص عملکرد، 10 رتبه در سطح استان ارتقا یافته است.

حجت الاسلام سپهر افزود: احداث کتابخانه شهر آزادی از نیازهای شهرستان اندیمشک است که انتظار می رود سریعتر انجام گیرد.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت: توسعه و ارتقا سطح کمی و کیفی کتابخانه ها باید به گونه ای باشد که علاوه بر رشد فکری و علمی به شادابی جسم هم کمک کند.

پیمان جهانگیری افزود: توسعه فضای کتابخانه ها و ایجاد بستر مناسب برای استفاده بهینه از آنها نیاز به همکاری و اعتبار دارد که به همین منظور تلاش های خوبی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: شهرستان اندیمشک دارای فرهنگ عمیق ارزشی است که برای ترویج این فرهنگ غنی ارزشی نیاز به کتب و منابع فرهنگی در نهادهای فرهنگی مانند کتابخانه ها هستیم.

رییس اداره کتابخانه های اندیمشک هم با تشریح عملکرد این مجموعه گفت: پیگیری و اقدام برای احداث یک باب کتابخانه بعد از 21 سال مهمترین گام در ارتقا کمی این مجموعه بوده است.

مسلم میرزاوند افزود: از هشت باب کتابخانه شهرستان، هفت باب نمره کشوری دارند ضمن اینکه در سال 94 رئیس کتابخانه های شهرستان حائز رتبه برتر پژوهشگری کشور شد.

وی گفت:در سال 95 در سه بخش کتابدار برتر، مسئول کتابخانه برتر و عضو برتر نیز شهرستان اندیمشک حائز رتبه در سطح استان شد.

وی افزود:جذب 2 میلیارد ریال از سهم شهرداری ها، برگزاری 21 جلسه تخصصی نقد کتاب، جذب هفت نیروی جدید، تجهیز کتابخانه ها به ملزومات و تجهیزات مورد نیاز و برگزاری حدود 700 برنامه فرهنگی از برنامه ها و فعالیت های نهاد کتابخانه های اندیمشک در 25 ماه اخیر بوده است.

در این آیین با قدردانی از تلاش های مسلم میرزاوند، فریبا لطفی بافنده به عنوان رییس جدید اداره کتابخانه های عمومی اندیمشک معرفی شد.

تعداد کتابخانه های عمومی و مشارکتی  اندیمشک 12 باب است.

لازم به ذکر است که مسلم میرزاوند از مدیران توانمند در حوزه کتابخانه های عمومی خوزستان است که پیش از اندیمشک در شهرستان ماهشهر نیز اقدامات مثبتی در حوزه فعالیت های مربوطه انجام داده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز