خبرگزاری کار ایران

نایب رییس انجمن شعر و ادب بندر امام خبر داد؛

رونمایی از دو مجموعه جدید شعر ذوالفقار شریعت در نمایشگاه بزرگ کتاب تهران

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۲۵۱

نایب رییس انجمن شعر و ادب بندر امام خمینی با اعلام این خبر گفت: دو مجموعه از جدیدترین اشعار ذوالفقار شریعت، توسط نشر شاسوسا، اردیبهشت 96 به بازار کتاب وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، گودرز عباسی ادامه داد: مجموعه شعرهای «دلم می‌خواهد برگردم» و «از رطوبت جنوب تا خلیج چشمانت»، جدیدترین آثار ذوالفقار شریعت، شاعر خوزستانی است که در قالب شعر سپید روانه بازار کتاب خواهد شد.

عباسی افزود: بعد از مجموعه اشعاری مانند «بهار باغ همسایه»، «واژه‌های خیس»، «هیس»، «سیب لب‌هایت که افتاد» و «سوت در ایستگاه برزخ»، که قبلاً از این شاعر منتشر شده بود، پس از یک وقفه‌ی 5 ساله، این دو مجموعه هم‌زمان به چاپ سپرده شده‌اند.

نایب‌رئیس انجمن شعر و ادب بندر امام در بیان جزئیات این آثار، گفت: مجموعه شعر «دلم می‌خواهد برگردم»، یک منظومه‌ی بلند شعر سپید است که حکایت از خاطرات دوران کودکی این شاعر و محیط پیرامونش دارد که به شکلی استادانه، بین مسائل اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی گذشته و حال، ارتباط برقرار نموده است.

عباسی گفت: شاید این اولین منظومه‌ی شعر بلند سپید باشد که پس از انقلاب به چاپ رسیده است، تا آنجائی که یاد دارم، در قالب منظومه‌ی شعر سپید، کتابی پس از انقلاب چاپ نشده است.

شاعرِ«ساز غزل آهنگ تو را کوک کرده بود»، ادامه داد: مجموعه‌ی دوم این شاعر بندر امامی، «از رطوبت جنوب تا خلیج چشمانت» است که در برگیرنده اشعار سپید عاشقانه است که با استفاده از المان‌های زیست‌بوم محل زندگی شاعر، به زیبایی تصویرسازی شده به شکلی که مخاطبان سرزمین‌های دور را نیز همسو با سروده‌های درون کتاب، همراه می‌سازد.

گودرز عباسی گفت: پس از پایان نمایشگاه بزرگ کتاب تهران، در صدد هستیم تا با دعوت از چهره‌های نام‌آشنای شعر معاصر خوزستان، مراسم رونمایی این دو مجموعه را در بندر امام خمینی برگزار نماییم.

لازم به ذکر است که ذوالفقار شریعت از شاعران معاصر استان خوزستان می‌باشد که تاکنون علاوه بر چاپ هفت کتاب مستقل شعر و یک مجموعه مشترک با شاعران دیگر، دو مقاله‌ی مفصل با عناوین «عشق‌بازی در کوچه‌های قونیه» بررسی عشق از نگاه مولانا و «استعاره از دیرباز تا کنون» از این شاعر منتشر شده است.

تأسیس انجمن ادبی مستقل «کار»، رئیس انجمن شعر و ادب بندر امام خمینی، داور اولین کنگره ملی شعر جنوب، برگزیده چندین جشنواره و همایش شعر کشوری و منطقه‌ای، بنیان‌گذار جشنواره دوسالانه‌ی «خورهای احساس» ویژه انتخاب کتاب برتر شعر خوزستان و همچنین کسب رتبه از کمیته‌ی ارزشیابی شاعران و نویسندگان کشور، از سوابق ادبی این شاعر نام‌آشنا محسوب می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز