خبرگزاری کار ایران

شهیدی نیا:

توسعه فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با رعایت اصول زیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۹۵۲

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و محیط پیرامونی باید متوازن شکل بگیرد و در این مسیر افزون بر لزوم بهره گیری از دانش و فناوری های روز جهان در ساخت مجتمع های جدید، رعایت محیط زیست نیز به عنوان یک راهبرد بسیار مهم مورد توجه ویژه ای قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، سید امید شهیدی نیا، افزود: هماهنگی و تعامل بسیار خوبی با سازمان محیط زیست برای توسعه منطقه وجود دارد و در پی آن هستیم که تمامی قوانین و مقررات زیست محیطی را با توجه به شرایط خاص این منطقه نهادینه کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: بحث‌هایی همچون فراهم ‌سازی زیرساخت‌ها، تسهیل سرمایه‌ گذاری و رفع دغدغه‌هایی که در مسائل زیست محیطی وجود دارد بخشی از وظایف این سازمان به ‌شمار می‌رود که با همکاری خوب شرکت های در فاز اول و نیز طرح های آتی در فاز دوم شاهد رونق اقتصادی درسطح منطقه خواهیم بود.

وی با بیان این که به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در سطح منطقه هستیم، گفت: توسعه متوازن بخش های بالادستی و نیز پایین دستی می تواند زمینه ساز تحولی شگرف در تمام ابعاد شود و می توانیم با سرمایه گذاری های جدید اقتصاد و صنعت را با همکاری بخش خصوصی و حمایت های نظام بانکی در منطقه متحول کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی چندی پیش با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری های جدید با اشاره به وجود خوراک مناسب برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گفته بود: مذاکراتی برای استفاده از قراردادهای بلند مدت برای تامین خوراک مورد نیاز صنایع پایین دستی از سوی بخش های بالادست با بورس کالا در حال انجام است تا 10درصد به صورت قراردادهای بلند مدت در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

وی با بیان این که در این منطقه تمامی زیرساخت‌ های لازم از جمله آب، برق، گاز، جاده‌های مواصلاتی و  راه‌آهن ایجاد شده است، تصریح کرده بود: سرمایه گذاری های جدید افزون بر افزایش ظرفیت تولید می تواند منجر به اشتغال زایی و توسعه منطقه شود.

شهیدی نیا ادامه داده بود: حمایت مالی از سرمایه گذاران و در اختیار گذاشتن بسته های تامین مالی می تواند رشد متوازن در منطقه را به همراه داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز