خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۴.۳۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۱ دانلود ویدیو

در اجتماع عظیم مردم خوزستان:(بخش اول)

روحانی در واکنش به بداخلاقی ها: چرا به مردم دروغ می گویید؟ برای رأیِ حرام؟

کد خبر : ۴۹۰۴۳۶

حسن روحانی دقایقی پیش در ورزشگاه تختی اهواز، در حضور جمع عظیم و پرشور مردم خوزستان به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حسن روحانی در میان استقبال بی نظیر خوزستانی در ورزشگاه تختی این شهر گفت: مردم عزیز خوستان، مردم عزیز پایتخت دفاع مقدس، مرزداران ایران اسلامی، بر شما سلام و بر شما درود.

سلام بر مردم غیور آبادان، سلام بر مردم بزرگ آغاجاری، سلام بر مردم امیدیه و اندیمشک، سلام بر مردم اندیکا و اهواز، سلام بر مردم ایذه و باغملک، سلام بر مردم باوی و بهبهان، سلام بر حمیدیه و خرمشهر، سلام بر دزفول و دشت آزادگان، سلام بر رامشیر و رامهرمز، سلام بر شادگان و شوش، سلام بر شوشتر و گتوند، سلام بر لالی و بندر ماهشهر، سلام بر مسجد سلیمان، سلام بر هفت گل و هندیجان، سلام بر حویزه مظلوم، سلام بر کارون، سلام بر جای جای این سرزمین خونبار که در برابر استبداد دیروز ایستادند، سلام بر کرخه، سلام بر زهره و مارون، سلام بر شمال و جنوب خوزستان، سلام بر مردم عزیز و همه ی لرها و بختیاری ها، سلام بر همه ی عرب ها، سلام بر تک تک مردم غیور و بزرگ خوزستان عزیز.

چه حضور شکوهمند و بزرگی امروز در اهواز می بینیم، شما برای سرنوشت خود به اینجا آمده اید. ما با هم از سال 92 راهی را آغاز کردیم ، در بعضی از موارد موفق بودیم و در بعضی موارد در نیمه ی راه هستیم. شما می دانید در طول این مدت همه دست به دست هم دادیم تا تحریم را از سر ایران برداریم، ما همه دست به دست هم دادیم تا حصر ایران را بشکنیم . ما نخواهیم گذاشت دو مرتبه تحریم به ایران برگردد. ما دست به دست هم دادیم و از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کردیم.

روحانی ادامه داد:

ما در خوزستان قدم های کوچکی را با هم برداشتیم. اینجا سرزمین فداکاری ها، سرزمین دلاوری های شهید چمران و مقام معظم رهبری و همه سرداران و جوانان غیور و بسیجیان در سراسر ایران است.

ما در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که سال ها زمین مانده بود تا پایان امسال 312 هزار هکتار را احیا خواهیم کرد. اما تا پایان کار راه درازی در پیش داریم که باید در دولت دوازدهم آنرا ادمه دهیم.

ما قدم هایی برای آب خوزستان برداشتیم ولی هنوز راه طولانی را در پیش داریم.

طرح برنامه های خوزستان عزیز در الویت اول ما در سال جاری بوده است.

ما 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح فاضلاب مقرر کرده ایم و در دولت دوازدهم همه ی این طرح ها را به سرانجام خواهیم رساند.

ما می دانیم شما درگیر ریزگردها هستید و اینکه شما می گویید ما همه نداریم، همه ی مردم ایران دلشان به هوای خوزستان عزیز است، ما باید با ریزگردها مقابله کنیم، ما باید طرح ملی و فرا ملی را برای ریزگردها اجرا کنیم.

من به شما مردم خوزستان قول می دهم یکی از اولیت های دولت دوازدهم محیط زیست خوزستان باشد.

آن روز که ریزگرد و رطوبت هوای اهواز و برق اهواز و زندگی مردم اهواز در خطر قرار داد، هم من اشک ریختم هم دکتر جهانگیری، ما هم در کنار شما شب را بیدار ماندیم.

مردم خوزستان باید رابطه ی نزدیک تر با کشورهای همجوار داشته باشد، باید ویزا بین ایران و عراق برداشته شود تا مردم راحت تردد کنند.

مردم عزیز خوزستان! ما باید اشتغال برای جوانان خوزستان درست کنیم، همینجا علام می کنم اولین طرح دولت در خوزستان با ایجاد کارگاه های حرفه ای، مهارت را به جوانان خوزستان بیاموزیم و شرایط کار را برایشان فراهم کنیم

اعلام می کنم هر طرح بزرگ صنعتی که در این استان بخواهد اجرا شود باید اول طرح محیط زیست و سپس اشتغال نیروهای بومی را در الویت خود قرار دهد.

باید گازهایی که هوای اینجا را آلوده کرده، به مصرف مردم خوزستان برسد، پساب ها به رودخانه ی کارون شما را اذیت کرده ما این مشکل را از طریق کنترل پساب ها کنترل خواهیم کرد.

من از کشاورزان خوزستان تشکر می کنم که تا امروز یک میلیون و دویست هزار تن گندم را به ایران هدیه کرده اند، سال گذشته و امسال خوزستان در تولید گندم اول دست، من دست کشاورزان خوزستان را می بوسم.

من اینروزها درد ریزگرد را بیشتر احساس می کنم، ریزگرد اتهام، ریزگرد تهمت، ریزگرد دروغ، ریزگرد تضعیف ایران، ریزگرد سیاه نمایی، ما در شرایط حساسی هستیم. ما امروز نیاز به قدرت ملی داریم. قدرت مالی ما را، وحدت فارس و عرب و لر و کرد و بلوچ و ... ایجاد می کند.

چرا نباید زبان های زیبای اقوام مختلف در دانشگاه ها و مدارس مورد تدریس قرار بگیرد. ما فاصله ی بین اقوام را نخواهیم پذیرفت. اونهایی که خودشون را مقسم می دانند، تقسیم می کنند جوانان را به انقلابی و غیر انقلابی، شما چکاره هستید که مردم را به این شکل تقسیم می کنید؟

انقلاب، ایران و رهبری نظام متعلق به همه ی ملت ایران است، چرا به مردم دروغ می گویید؟ چرا می روید در روستاها تبلیغ می کنید و می گویید در مدارس ایران درس های غیر اخلاق تدریس می شود؟ چرا به معلمان ما و دانش آموزان ما توهین می کنید. مردم ما همه عاشق اهل بیت و اسلام هستند.

چرا می روید در روستاها می گویید اگر این دولت ادامه یابد، یارانه ی شما قطع می شود؟ ما می گوییم نظام تأمین اجتماعی باید برای همه ی مردم فراهم شود. شما که دم از مسلمانی می زنید آیا دولت یک کار مثبت انجام نداده بود؟ آیا در گازوئیل و بنزین و گندم خودکفا نشدیم؟ آیا وضعیت بهداشت ما تغییر نکرد؟ چرا اینها را نمی گویید.

ما همه می دانیم که مشکلات مردم ایران تمام نشده است، ما میدانیم که برای پایداری برق خوزستان باید کار شود. ما می دانیم که هورها و تالاب ها باید پر آب و احیا شود، ما تالاب های شادگان و هورالعظیم را از یاد نبرده ایم. اما چرا سیاه نمایی می کنید؟ بخاطر رأی، آیا رأی حرام می خواهید؟ اینقدر علیه عزت و عظمت ملت ایران حرف نزنید.

بقول امام حسین «ع»، لااقل آزادمرد باشید. واقعیت ها را بگویید.

مردم! ما باید مشکلات کشور خودمان را خودمان با وحدت و اتحاد حل کنیم. بدون وحدت و رابطه درست با همسایه گان و دنیا پیشرفت کشور عزیزمان امکان پذیر نخواهد بود. ما به اتکا به خداوند، اروند را احیا خواهیم کرد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز