خبرگزاری کار ایران

هاشمی زاده تاکید کرد؛

لزوم ایجاد پایگاه اطفای حریق ویژه منابع طبیعی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۲۴۹

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: لازم است یک پایگاه اطفای حریق استانی درخور شان و مناسبت ویژه منابع طبیعی خوزستان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان هاشمی زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: اهمیت منابع طبیعی بر هیچ کسی پوشیده نیست و یک نعمت الهی است که به ما عطا شده و حفاظت از آنها وظیفه همه افراد هست ولی متأسفانه گاهی اهمال مدیریتی و سازمانی می شود و اتفاقات رخ داده و زیان های محتمل بر اثر این کوتاهی ها غیرقابل جبران است.
وی عنوان کرد: از فرمانداران تقاضا دارم تا نسبت به شناسایی نقاط بحرانی حریق منابع طبیعی و تشکیل ستادهای اطفای حریق اقدام کنند. آتش بندی که اگر قرار است در عرصه جنگل ها و مراتع پیش بینی شود را می توان از قبل مهیا کرد و حتی از سازمان های مردم نهاد نیز بهره مندی لازم را داشته باشیم.
هاشمی زاده اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد در دسترس ترین افراد نزدیک به ستاد بحران در شهرستان ها هستند که از آنها نیز باید استفاده و همکاری لازم را دریافت کرد. انواع مختلف حوادث آتش سوزی در صنایع، اماکن شهری و مناطق مسکونی رخ می دهد که لازم است یک پایگاه اطفای حریق استانی درخور شان خوزستان داشته باشیم.
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: کمیته فنی منابع طبیعی باید برای بررسی نیازهای حفاظت از منابع طبیعی را تشکیل و تجهیزات و ابزار موردنیاز را اعلام کند تا از ستاد کشور نیز برای دریافت همکاری و اعتبارات لازم استمداد بطلبیم. هنگام بروز حوادث شهری مثل پاساژ رضوان، حریق در صنعت و یا منابع طبیعی باید مدیریت بحران را بررسی کنیم. همچنین در مراحل بعدی ضمن تعیین علل حادثه باید نسبت به اعلام مسائل لازم برای پیشگیری اقدام کنند.
هاشمی زاده اظهار کرد: سازمان و وظایف را داریم ولی شناسایی حریق ها و نوع حوادث، نحوه مبارزه و یا پیشگیری ستاد بحران نیز می تواند در طرح جامع استانی و یا به تفکیک شهرستانی تعیین شود. تعیین شهرستان های معین را باید برای شهرستان های حادثه خیز تعیین کنیم تا همه به یکدیگر کمک کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز