خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

برای رسیدن به اهداف برنامه پنج ساله ششم، نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم

کد خبر : ۵۰۰۸۵۳

استاندار خوزستان گفت: اگر بخواهیم اهداف برنامه پنج ساله ششم را محقق کنیم، نیاز به سرمایه گذاری از منابع خارجی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار این استان در دیدار با اعضای مؤسسه خیریه توانمندسازان خوزستان با مسئولین و مدیران بخش های دولتی و غیر دولتی در دفتر آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز برگزار شد، گفت: این نشست که با دعوت حضرت آیت الله جزایری انجام شده است دارای هدف مبارک و خیر هست و انشاالله در راستای اشتغال زایی دست به دست هم دهیم و دولت را برای پیشبرد اهداف و وظایفی که در قبال مردم دارد کمک نماییم.

شریعتی تصریح کرد: طبق آمار، در دو سال گذشته دولت توانسته در جهت منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی سالانه 650 هزار شغل ایجاد نماید. اما این رقم همچنان با اهداف برنامه 5 ساله ششم فاصله دارد.

استاندار خوزستان افرود: در برنامه 5 ساله ششم ایجاد سالانه 950 هزار شغل هدف گذاری شده است و ما برای رسیدن به این هدف نیاز به ایجاد سالانه 300 هزار شغل دیگر نسبت به رقم فعلی یعنی 650 هزار شغل داریم.

شریعتی یادآور شد: البته ایجاد 650 هزار شغل در سال هم کار بسیار سنگین و طاقت فرسایی ست و تعداد کشورهایی که در سال بیش از 600 هزار شغل ایجاد می کنند از شمار انگشتان دو دست هم کمتر است.

استاندار خوزستان خاطرنشان ساخت: برای ایجاد شغل نیاز به سرمایه گذاری و ایجاد بازار مصرف و برنامه ریزی دقیق است و اگر بخواهیم وضعیت را مناسب نماییم باز هم رقم 950 هزار شغل هم وضعیت اشتغال را به شرایط ایده آل نخواهد رساند چرا که نیاز سالانه اشتغال در کشور بیش از 1 میلیون و صد هزار شغل می باشد.

شریعتی بیان کرد: نیاز اولیه و مساله اصلی کشور در چند سال پیش رو اشتغال خواهد بود و اگر بناست کاری شود که با هدف خیر جمعی باشد ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان است.

استاندار در پایان تاکید کرد: ایجاد شغل، نیاز به سرمایه گذاری دارد و بخشی از این سرمایه گذاری از منابع داخلی کشور تامین می شود اما اگر بخواهیم اهداف برنامه پنج ساله ششم را محقق کنیم نیاز به سرمایه گذاری از منابع خارجی داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز