خبرگزاری کار ایران

رئیس امور حقوقی و قراردادهای شرکت آغاجاری خبر داد:

استرداد توربین سولارمارس پس از ده سال به شرکت نفت و گاز آغاجاری

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۳۹۹

رئیس امور حقوقی و قراردادهای شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با تلاش و پیگیری مستمر امور حقوقی و قراردادهای این شرکت، توربین سولار مارس تأسیسات تقویت و تزریق گاز کرنج از شرکت خارجی باز پس گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالمحمد راجی، با تشریح این خبر توضیح داد: در سال 1387 توربین سولار مارس ایستگاه تزریق گاز 600 کرنج با اشکال مواجه گردید که جهت تعمیر به شرکت بخش خصوصی واگذار شد و پس از تعمیرو بازسازی، نصب و راه اندازی گردید. ولی پس از گذشت یکسال از راه اندازی آن مجددا دچار مشکل و برای بار دوم نیز به شرکت خصوصی واگذار و جهت تعمیر به کشور امارات انتقال داده شد.

راجی با اشاره به طولانی شدن فرآیند تعمیر این توربین بیان کرد: بعداز گذشت دو سال که شرکت خصوصی توربین را در اختیار داشت طی نامه ای اعلام نمود با توجه به تحریم های اقتصادی علیه ایران تا اعلام بعدی عودت توربین امکان پذیر نخواهد بود، که پس از دریافت نامه و اطلاع از چگونگی کار با مراجعه به مراجع قضایی جهت بازگرداندن این توربین به چرخه تولید شرکت، پیگیری و اقدامات لازم صورت گرفت ولی با توجه به عدم حضور شرکت مذبور در کشور ، عملا پرونده به صورت راکد باقی ماند.

وی تصریح کرد: از آنجا که استرداد توربین مذکور به لحاظ اقتصادی و در شرایط حساس تحریم های ظالمانه دشمن بسیار حائز اهمیت بود، اقدامات مستمر و جدی از سوی این اداره از ابتدای سال ٩٥ صورت گرفت و با برقراری ارتباط با نمایندگی شرکت مورد نظر در دبی و اسکاتلند و مذاکرات متعدد، بالاخره با تلاش های فراوان ، موافقت های لازم در راستای تنظیم توافق نامه  استرداد توربین مورد نظر حاصل، و پس از گذشت ١٠ سال در خرداد ماه سال جاری  توربین مذکوراز طریق گمرک بندر عباس  به شرکت آغاجاری باز گردانده شد تا در مدار تولید قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش همکاران امور حقوقی از پیگیری و حمایت های بی دریغ مدیران عامل  شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت نفت و گاز آغاجاری قدردانی کرد و گفت: از دلایل مهم پیگیری های مستمر و شبانه روزی ما در خصوص استرداد این توربین حفظ منابع و سرمایه های ملی و صیانت از اموال شرکت آغاجاری بود که به لطف خداوند در این کار موفق شدیم و این خود گام مهمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های تولید می باشد .

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز