خبرگزاری کار ایران

آغاز لایروبی نهرهای آبیاری و زهکشی شاوور در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۴۲۸

لایروبی نهرها و زهکش‌های شبکه‌های آبیاری شاوور با اعتباری افزون بر 2 هزار و 100 میلیون ریال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از خوزستان، مدیر دفتر نظارت بر تعمیرات و بهینه سازی تاسیسات آب سازمان با اعلام خبر فوق هدف از این اقدام را  بهره برداری و نگهداری بهینه از شبکه های آبیاری و زهکشی، جلوگیری از هدر رفت آب، انتقال بهینه آب به اراضی کشاورزان، تخلیه زه آب کشاورزی، افزایش ظرفیت کانال ها و زهکش ها اعلام کرد و گفت: این عملیات با اعتباری افزون بر 2 هزار و 100 میلیون ریال از خرداد ماه سال جاری آغاز شد.

"حسین دعاوی" با بیان این که این طرح تا کنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است پیش بینی کرد تا عملیات مورد نظر در مرداد ماه سال جاری به پایان برسد.

 وی با تصریح بر این که در این عملیات کانال ها، زهکش ها و انهار درجه 1 و 2 مورد لایروبی قرار می گیرند، محل تامین اعتبار آن را را از محل اعتبارات سالانه نگهداری و تعمیرات شبکه های آبیاری ذکر کرد.

لایروبی یکی از فعالیتهای مهم و حیاتی عملیات نگهداری و تعمیرات شبکه های آبیاری است و عملیات مستمر لایروبی کانال ها و انهار و زهکش ها به منظور تامین ظرفیت مطمئن انتقال و توزیع آنها صورت می گیرد.

 عدم لایروبی و یا حتی تاخیر در انجام آن می تواند باعث بروز اشکال در تامین آب کشاورزان شود.

در شبکه آبیاری شاوور علاوه بر سدهای خیرآباد و شاوور، نهرهای مالح، سلایمی، طریفی و ابوتمر وظیفه تامین آب حدود 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزان این منطقه را بر عهده دارد. بخش عمده ای از این شبکه بصورت تک محصولی ( برنج) کشت می شود و همین امر اهمیت لایروبی به موقع عملیات  کانال ها و انهار این شبکه را دو چندان می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز