خبرگزاری کار ایران

توسط انجمن شعر و ادب و اداره ارشاد بندر امام خمینی؛

اختتامیه جشنواره‌ی ادبی «ترانه‌ی دریا»، یکشنبه در بندر امام برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۳۹۷

مراسم اختتامیه جشنواره‌ی ادبی «ترانه‌ی دریا»، یکشنبه 18 تیر ماه، ساعت 19 در تالار مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی و با حضور مسئولین شهر، شاعران و نویسندگان و علاقمندان به ادبیات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی«ره»، لیلا سپهری عضو انجمن شعر و ادبیات بندر امام و کارشناس زبان و ادبیات فارسی در رابطه با برگزاری جشنواره ی ادبی ترانه ی دریا که باهمکاری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر و ادبیات و کانون پرورش فکری برگزار می گردد، گفت: این مسابقه طی فراخوانی در سطح شهر اطلاع رسانی شد. که در دو گروه سنی و با موضوع آزاد و شهر من در نظر گرفته شده بود. بیش ازصد وپنجاه اثر به دبیرخانه ارسال گردید.

وی گفت: اعلام برگزیدگان و شعر خوانی شرکت کنندگان، عصر روز یکشنبه 18 تیرماه و ساعت 19 در  فرهنگسرای مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام با حضور مسئولین شهر و علاقمندان برگزار خواهد شد.

این شاعر بندر امامی و کارشناس زبان و ادبیات فارسی و رابط ادبی کانون پرورش فکری که برگزیده ی بیش از بیست جشنواره ی شعر و داستان کودک، نقد کتاب شعر نوجوان، باز نویسی و باز آفرینی قصص  قدیمی کودک ونوجوان و.... است، ادامه داد: با توجه به تاکید ریاست محترم اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اهمیت به ادبیات این گروه سنی، به زودی کارگاه های آموزشی شعر و داستان در انجمن شعر و ادبیات بندر امام نیز برگزار خواهد شد.                        

 لیلا سپهری برگزاری جشنواره ی ادبیات کودک و نوجوان را گامی موثر در اعتلای فرهنگ ادبی شهر دانست که با شناسایی استعدادها به آنهادر جهت توسعه ی رشد فکری کمک می کند، از اینرو ضرورت اهمیت به ادبیات کودک بر ادیبان  وهنرمندان  پوشیده نیست. چرا که هم می تواند دارای جنبه های آموزشی و هم جنبه های سرگرم کننده و لذت بخش باشد که البته باید به هر دو وجه توجه کرد. ما با ادبیات می توانیم نگرش مثبتی نسبت به ارزشهای متعالی فرهنگ بشری کسب کنیم. کودک، هر چیزیی را از طریق هنر بهتر و آسان تر فرا می گیرد چرا که با توجه به سه نقش اصلی ادبیات یعنی معرفتی، عقیدتی، زیبا شناختی، می توانیم اندیشه ها ی سالم را بارور سازیم پس بر آن شدیم با توجه به این نقش مهم با برگزاری جشنواره ی شعر کودک و نوجوان ضمن تشویق مخاطبان، خانواده ها را به ضرورت اهمیت دادن به ادبیات قرار دهیم، ذوق زیبا شناختی مخاطبان را رشد دهیم، ارزشهای اجتماعی و اخلاقی را به آنها منتقل کنیم، عواطف و احساسات آنها را رشد دهیم و مهمتر از همه با این هدف می توانیم در ترویج و توسعه ی کتابخوانی و تشویق به مطالعه نیز گامهای مهمی برداریم.

عضو انجمن شعر و ادبیات بندر امام خمینی گفت: حرف آخر اینکه بنده بعنوان رابط ادبی کودکان و کسی که در این حوزه قلم میزند اعتقاددارم با ادبیات کودک حتی می توانیم به تقویت صلح در جهان کمک کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز