خبرگزاری کار ایران

ابتکار خبر داد:

مشارکت وزارت نفت در اجرای طرح مقابله با ریزگردها

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۶۳۰

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مشارکت وزارت نفت در اجرای طرح مقابله با ریزگردها در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب،​ معصومه ابتکار در جریان بازدید از کانون ریزگردها در خوزستان که هفته ی گذشته صورت گرفت، اظهار داشت:​ ​بر اساس قانون بودجه سال 1396،​ تامین مالچ امولسیون آبی برای عملیات مالچ پاشی در کانون ریزگردها به عهده وزارت نفت است.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست پیش از این نیز طرح هایی برای مقابله با ریزگردها با مشارکت وزارت نفت به اجرا گذاشته و با این وزارتخانه به ویژه در کانون هایی مانند هورالعظیم که تاثیر مقتابل  فعالیت های نفتی بوده همکاری داشته است.

ابتکار با اشاره به اقدامات وزارت نفت در حوزه محیط زیست افزود: در دولت یازدهم همکاری بسیار خوبی با وزارت نفت داشتیم و نفت نیز گام های بسیار اساسی بر داشته، مخصوصاً در بحث بهبود کیفیت سوخت پالایشگاه های کشور و کاهش آلودگی کلانشهرها نقش کلیدی داشته است.

وی تصریح کرد: البته انتظار ما این است که این همکاری ها استمرار داشته باشد و هم در زمینه هایی که هنوز مشکلاتی وجود دارد بتوانیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به فعالیت های زیست محیطی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز اشاره کرد و اظهار داشت:​ سال گذشته قرارداد خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برای جمع آوری گازهای همراه امضا شد که انتظار داریم این طرح هرچه سریع تر عملیاتی شود.

وی با اشاره به ضرورت کاهش گاز سوزی در اطراف شهر اهواز گفت:​ طرح آماک طرح مهمی است که چندماه پیش افتتاح و باعث جمع آوری روزانه حدود 7 هزار و 500 تن گوگرد از هوای سطح شهر و اطراف آن گردید.

ابتکار تاکید کرد:​ ما پیگیر اقدامات وزارت نفت در ارتباط با استانداردهای زیست محیطی و آلاینده های هوا هستیم تا شاهد بهبود کیفیت هوا باشیم.

وی افزود:​ وزارت نفت همچنین طرح های مهم دیگری در مناطق ماهشهر و آبادان دارد که انتظار می رود این طرح ها را با جدیت و توجه کافی دنبال کند.

وی درباره اقدامات وزرات نفت در خصوص احیای تالاب هورالعظیم توضیح داد:​ از سال 1393 با همکاری وزارت نفت اقدامات خیلی جدی برای ورود آب به تالاب هورالعظیم صورت گرفته و اکنون حدود 80 درصد این تالاب آبگیری شده است که دستاورد بزرگی محسوب می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، افزود:​ شرکت های نفتی در این منطقه فعالیت دارند ولی باید استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند تا آسیب بیشتری به این تالاب ارزشمند خوزستان وارد نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز