خبرگزاری کار ایران

رئیس نگهداری و تعمیرات خطوط لوله این شرکت خبر داد:

کاهش ۵۰ درصدی نشت نفت در شرکت نفت و گاز کارون

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۰۱۵

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از کاهش ۵۰ درصدی نشت نفت و پساب در این شرکت با هدف کاهش آلودگی های زیست محیطی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد عباسی در تشریح عملکرد سه ماهه اول سال 1396 این اداره، گفت: تعویض و تعمیر نقاط بحرانی خطوط لوله انتقال پساب در واحدهای نمکزدایی، انجام اطلاحیه های مهندسی فرآورش و بهره برداری، احداث پل جهت دسترسی سریع به خطوط لوله جریانی از جمله اقداماتی بوده است که کاهش نشت نفت از خطوط لوله جریانی و پساب شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون را به دنبال داشته است.

عباسی، با اشاره به اینکه عمده فعالیت های این اداره در دو بخش عملیات و پرو‍‍‍‍ژه ها برنامه ریزی می شود، افزود: در بخش عملیات طی سه ماهه اول سال 1396  انجام 16 مورد فعالیت اصلاحی و 17 مورد فعالیت تعمیرات بر روی خطوط، نصب 22 مورد نگهدارنده سیمانی، 22 مورد خاکبرداری، خاکریزی، نواربرداری و نوارپیچی، 22 مورد نصب مجدد و جمع آوری تسهیلات سرچاهی، 198 مورد درخواست رفع نشت و همکاری در ساخت و تعمیر تله سنگ ها و لوله های دوسر خم مربوط به تسهیلات سرچاهی مرتبط با واحد خدمات چاهها و همچنین توپکرانی 40050 متر خطوط جریانی توسط گروههای عملیاتی  این اداره که در نوع خود نقش حیاتی در جلوگیری از توقف تولید و تسهیل روند استمرار تولید دارد،  بصورت شبانه روزی انجام شده است.

وی، همچنین ادامه داد، به منظور استمرار تولید، تعمیر و بازسازی تعداد 100 عدد انواع شیرآلات و فلنج از کلاس 150 تا 5000 مربوط به خطوط لوله جریانی و اصلی و همچنین ساخت 235 عدد تکیه گاه طی سه ماهه اول سال 1396  توسط گروه  عملیاتی مستقر در این اداره انجام شده است.

رئیس نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، افزود: همچنین در بخش پرو‍ژه ها اتمام عملیات پروژه های تعویض خطوط انتقال پساب به واحدهای عملیاتی و چاههای تزریقی حدفاصل واحدهای نمکزدایی شماره - 2و4  اهواز تا واحد نمک زدایی شماره 1 اهواز به طول 16100 متر و پروژه  تقویت سیستم حفاظت کاتدیک خط لوله زیرزمینی ”42 نفت صادراتی بوستر شهید مصاحب  و انجام مهندسی تفصیلی و تهیه نقشه های اجرائی و شماتیک جانمائی جهت تعریف پروژه بورینگ کاری (سوراخکاری زیرزمینی) در چهار نقطه واقع در زیر اتوبان اهواز – اندیمشک جهت عبور خطوط جریانی به همراه کیسینگ انتظار و اتمام پروژه ساخت 2 باب پل بتونی برروی خطوط جریانی چاههای واحد بهره برداری شماره 3 اهواز و همچنین تهیه شرح کار و برآورد پروژه نصب 1000 عدد تکیه گاه زیر خطوط جریانی چاههای رامین 2و 5  مربوط به واحد بهره برداری شماره 5 اهواز انجام شد.

لازم به ذکر است، شرکت بهره بردار نفت و گاز کارون با تولید روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام، حدود 6 هزار کیلومتر خطوط لوله جریانی نفت، گاز، آب، پساب و... را در گستره ای به وسعت 15هزار کیلومتر مربع  در اختیار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز