خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

اخذ 13 هزار فقره سند تک‌برگ به نام دولت در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۲۶۶

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، از اخذ 13 هزار فقره سند تک‌برگ به نام دولت در استان خوزستان طی سال‌های 94 و 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، منوچهر رحمانی گفت: در سال ۹۵ با تلاش و کوشش همکاران در حوزه املاک‌وحقوقی موفق شده‌ایم حدود 13 هزار فقره سند تک‌برگی املاک و اراضی دولت را در سطح شهرستان‌های تابعه و مرکز استان اخذ و در این راستا عملکرد چشمگیری داشته باشیم.

وی افزود: موضوع مستندسازی املاک و اراضی دولتی که یکی از راهکارهای حفاظت و صیانت از املاک دولت است، دارای اهمیت بالایی است و بر اساس قانون جامع حدنگار و نیز تکلیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، اخذ و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ از اولویت‌های وظایف ابلاغی به این اداره کل بوده است .

رحمانی اضافه کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از دست اندازی متجاوزین به اراضی دولتی و حقوق بیت المال باعث کاهش دعاوی و تکمیل چرخه کاداستر کشوری می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: تعامل و همکاری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان جای تقدیر دارد و بر اساس توافقات حاصله جلسات مشترک جهت رفع مشکلات و تداخلات ثبتی به‌منظور مستندسازی املاک دولت، به‌صورت مستمر بین این اداره کل و اداره کل ثبت از سال گذشته در حال برگزاری است.

رحمانی ابراز امیدواری کرد: امسال طی برنامه‌ریزی صورت پذیرفته روند اخذ اسناد تک‌برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای تداوم یافته است.

وی افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار کم درآمد خصوصا ماده 9 قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و وفق تفاهم نامه فی مابین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی – بنیاد مسکن انقلاب و سازمان بهزیستی کشور و انجمن خیرین مسکن ساز با سازمان ملی زمین ومسکن به نمایندگی از وزارت راه وشهرسازی جهت تامین مسکن خانواده های دارای حداقل دو معلول در سطح شهرستان‌های‌تابعه استان خوزستان برای 136 خانوار دارای 2 معلول جمعا 39 قطعه زمین به مساحت 10844 متر زمین برای ساخت 136 واحد زمین دولتی تامین و قرارداد آن باخیرین مسکن ساز منعقد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز