خبرگزاری کار ایران

علی گلمرادی در گفتگوی اختصاصی با ایلنا:

تحقیق و تفحص از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سازمان بنادر و دریانوردی صورت می گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۴۳۱

نماینده شهرستان‌های ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی گفت: برخی شرکت‌های وابسته به سازمان‌ها و افراد ذی‌نفوذ، با دور زدن قانون، امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی گلمرادی افزود: اخیراً مشاهده شده است که در برخی مناقصات و مزایده‌ها، برخی شرکت‌ها علیرغم اینکه با فاصله‌ای زیاد نسبت به قیمت کارشناسی شده، شرکت نموده‌اند، برنده اعلام می‌شوند و در اولین اقدام خود، نسبت به تعدیل نیروی انسانی اقدام می‌نمایند.

این نماینده مجلس گفت: در حالیکه مقام معظم رهبری در شعار امسال، توجه به اشتغال را تأکید نموده‌اند، متأسفانه شاهد اخراج کارگران به بهانه‌های مختلف در این حوزه انتخابیه هستیم.

گلمرادی ادامه داد: اخراج کارگرانی که سال‌ها در این مشاغل مشغول به کار و امرارمعاش هستند، باعث بروز مشکلات اجتماعی فراوانی شده که امنیت روانی جامعه و خانواده را به خطر انداخته است.

نماینده مردم شهرستان‌های ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی گفت: برنده شدن در پیمان‌ها با قیمت‌های غیرواقعی، علاوه بر اینکه راندمان کار در عرصه‌ی ملی را به خطر می‌اندازد، باعث فشار به نیروی کار و اخراج کارگران، تحت عنوان تعدیل می‌شود، اینجا برگزارکنندگان مناقصات و مزایده‌ها باید به‌صورت کارشناسی شده، قیمت‌های غیرواقعی را رد کرده و به بهانه‌ی قیمت پایین، عرصه را برای ورود شرکت‌هایی که متأسفانه در پاره‌ای اوقات حیاط‌خلوت افراد یا سازمان‌ها هستند، تنگ نمایند.

گلمرادی اضافه نمود: بحث تحقیق و تفحص از شرکت‌های وابسته به سازمان بنادر و دریانوردی با کمیسیون عمران مجلس مطرح شده و به‌زودی به تصویب خواهد رسید.

این نماینده مجلس یادآور شد: در مناطقی مانند خوزستان که به دلیل مشکلات و سختی‌های زیست‌محیطی، می‌بایست سیاست‌های تثبیت جمعیتی توسط دولت اجرا شود، شاهد این هستیم که در برخی سازمان‌ها، بدون در نظر گرفتن مصلحت کشور و نظام، با سوء مدیریت، تصمیماتی گرفته می‌شود که باعث نگرانی در بین مردم شده و این مسئله، آب‌باریکه‌ی درآمد خانواده‌ها را تحت تأثیرات منفی خود قرار می‌دهد که بدون شک این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌گردد.

گلمرادی در پایان یادآور شد: طی هماهنگی که با نمایندگان دولت در استان خوزستان و شهرستان شده است، با اخراج یا تعدیل دسته‌جمعی کارگران توسط شرکت‌های دولتی یا خصوصی به‌شدت برخورد خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم تا سیاست‌های منفعت طلبانه ی کوتاه‌مدت، باعث برهم خوردن امنیت روانی جامعه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز