خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۶۵۵

هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی(یادمان دعبل خزاعی) با حضور مسئولان استانی، محلی و شاعران داخلی و خارجی و علاقه‌مندان شعر و ادب عربی و آیینی در مصلای شهرستان کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هشتیمن جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی(یادمان دعبل خزاعی) شامگاه (١٠ مرداد) در شهرستان کارون با حضور و شعر خوانی شاعران مطرح جهان اسلامی و شاعران خوزستانی فعالیت خود را آغاز کرد.

سید کریم موسوی، دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین ‌المللی شعر عربی رضوی در مراسم آغاز به کار این جشنواره به استقبال بسیار خوب شاعران داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره در حدود ٢٠٠ اثر در قالب شعر فصیح و شعر شعبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از میان این آثار ارسالی، برترین ها انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته آثار دریافتی از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده اند، افزود: در این دوره از جشنواره شاعران مطرح کشورهای عراق، لبنان، سوریه، یمن، بحرین، کویت و امارات در جشنواره شرکت و میهمان استان خوزستان هستند.

موسوی خاطر نشان کرد: جشنواره بین ‌المللی شعر عربی رضوی از سری برنامه‌های فرهنگی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصـومه (س) همزمان با دهه کرامت برگزار شده است.

وی یادآور شد: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌ های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) و گرامی ‌داشت تولیدکنندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی در استان خوزستان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی تصریح کرد: مراسم اختتامیه جشنواره طبق روال همه ساله ١١ مرداد ماه در شهرستان شوش و مرقد دعبل خزاعی برگزار می ‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز