خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خوزستان؛

نشست بررسی مشکلات مرقد علامه شیخ شوشتری برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۱۸۱

در نشست بررسی مشکلات مرقد علامه شیخ شوشتری یک میلیارد ریال توسط استاندار خوزستان برای حل مشکلات این مرقد اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی شامگاه روز چهارشنبه برای بررسی مشکلات مرقد علامه شیخ محمدتقی شوشتری وارد شهرستان شوشتر شد و پس از زیارت آرامگاه در نشست بررسی مشکلات این مرقد شرکت کرد.

در این نشست بعد از مطرح شدن مشکلاتی از جمله محوطه سازی وآسفالت، فضای سبز، نمای داخل وخارج مرقد، کانال جهت دفع آب های سطحی و فاضلاب، استاندار خوزستان اظهار کرد: کانال جهت دفع فاضلاب تا یک ماه آینده توسط آب و فاضلاب شهری استان اجرا می شود که علاوه بر مشکل مرقد، مشکل منطقه اطراف آن نیز حل می شود.

وی افزود: برای مشکلات فضای سبز، روشنایی و نمای مرقد نیز مبلغ یک میلیارد ریال تا روز شنبه به حساب شهرداری شوشتر واریز می شود که ظرف مدت کمتر از یک ماه این مشکلات را رفع کند.

استاندارخوزستان ادامه داد: برای حل مشکل ریزش دیواره غربی مرقد مشرف به رودخانه نیز مقرر شد سازمان آب و برق خوزستان مطالعات آن را انجام داده تا به صورت مشارکتی مشکل آن حل گردد.

محمدتقی شوشتری معروف به علامه شوشتری یا محقق شوشتری، که در بین مردم شوشتر مشهور به شیخ شوشتری و حاج شیخ بود، یکی از علما و دانشمندان معاصر است که در ساحت حدیث‌پژوهی فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌ است.

وی در سال ۱۳۲۰ ه‍. ق(۱۲۸۱ ه‍. ش) در نجف تولد یافت و در بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۷۴ (۱۹ ذی الحجه ۱۴۱۵) در ۹۶ سالگی در شوشتر دار فانی را وداع گفت.

شهرت وی به حدی بود که استادش شیخ آقا بزرگ تهرانی در دو جلد از کتاب الذریعه نام او را آورده، و دوازده عنوان از آثارش را یاد نموده‌است. اکنون منزل شخصی‌اش، وقف کتابخانه آستان قدس رضوی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز