خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

راه اندازی جاده سلامت در شهرستان های خوزستان

کد خبر : ۵۲۱۳۹۵

استاندار خوزستان از راه اندازی جاده سلامت در تمام شهرستان های استان در یک سال آینده خبر داد

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای ورزش استان، اظهار کرد: بنا داریم از محل اعتبارات 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده و اعتبارات عمرانی استان، برای 76 شهرستان و شهر استان جاده سلامت ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان به سند تعالی فدراسیون ورزش های همگانی کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات ورزش های همگانی بر اساس این منشور و سند تعالی برنامه های امسال خود را شکل دهد و ما بتوانیم به سمت یک جامعه سالم و پویاتر گام برداریم.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان، مردان و زنان این استان بیش از پیش به ورزش همگانی نیاز دارند. لذا مسوولان امر باید شرایط لازم برای ورزش کردن زنان و مردان استان را مهیا کنند و از جامعه ورزشکار خود حمایت کنیم نه اینکه که با تنگ نظری و ایجاد موانع بر سر راه ورزش دوستان، نظرات شخصی خود را دخیل کنیم.

شریعتی ادامه داد: ما نباید مانع مسائلی شویم که بعضا جوانان و علاقه مندان را از ورزش های همگانی محروم می کند و باعث می شود جامعه به سمت پژمردگی و عدم سلامت حرکت کند لذا هنر و وظیفه مسوولان سوق دادن جامعه به سمت سلامت و شادابی بیشتر است.

وی در ادامه به پارک های بانوان موجود استان اشاره کرد و گفت: پارک های بانوان در بسیاری از شهرستان های استان به خوبی دایر شده است اما در برخی شهرستان های به علت نوع نگاه مسوولان شهری جواب خوبی دریافت نکردیم که امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر اصلاح شود.

در ادامه رییس فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: فدراسیون ورزش های همگانی به لطف سایر ادارات و هیات های استانی توانست در بین فدراسیون های کشور به لحاظ آمار ورزشکاران سازمان یافته بانوان، آموزش و فعالیت های بانوان رتبه اول را به خود اختصاص دهد همچنین در بین 40 کشور آسیایی در بخش آموزش مقام پنجم را کسب کند.

وی با اشاره به این که فدراسیون ورزش های همگانی یک فدراسیون برنامه محور است افزود: طی یک برنامه ریزی منسجم و الگو برداری از ورزش همگانی کشورهای موفق دو کتاب تحت عنوان سند راهبردی ورزش همگانی کشور طراحی شده است که به صورت دستور العمل اجرایی به هیات های استانی ابلاغ خواهد شد.

مجدآرا افزود: برای گسترش ورزش همگانی در کشور با هماهنگی آموزش و پرورش تعدادی از دانش آموزان مقطع چهارم دبستان به بالا به عنوان سفیران ورزش همگانی کشور معرفی می شوند و از این طریق ورزش همگانی را در سطح آموزشگاه ها و مدارس اشاعه می دهیم. همچنین طرح پوشیدن گرم کن در سطح معابر پارک ها و طرح تعالی معنوی از دیگر وظایف ورزش همگانی می باشد.

در ادامه معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان گفت: به رغم این که فدراسیون ورزش های همگانی در سطح آسیا عنوان پنجم را بدست آورده و به دنبال آن هیات ورزش های همگانی استان برترین هیات کشور شناخته شده، هنوز ظرفیت های خالی فراوانی در سطح کشور و استان وجود دارد و بر اساس آمار تنها 22 درصد از مردم ورزش می کنند.

وی نقش ورزش را در آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار دانست و گفت: تنها از منظر ورزش و آموزش می توان با نرخ بالای آسیب های اجتماعی در کشور مقابله کرد و آسایش را برای فرزندانمان به ارمغان آورد.

حسین زاده با اشاره به این که شهرستان اهواز به لحاظ نرخ حاشیه نشینی در کشور رتبه دوم را دارد اما با این وجود در جایگاه نخست ورزش های همگانی کشور قرار گرفته است، افزود: با توجه به رتبه خوزستان در ورزش همگانی کشور و موانعی همچون ریزگردها و گرمای بیش از حد هوا که 8 ماه از سال نمی توان به ورزش کردن پرداخت، از رییس فدراسیون انتظار می رود که توجه بیشتری به خوزستان داشته و کمبودهای این استان را جبران کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز