خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی دادگستری استان اعلام کرد؛

برای پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی، خوزستان نیاز به برنامه‌های راهبردی دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۹۵۱

معاون اجتماعی و پیشیگری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: مقابله با برخی مشکلات شهری مانند حاشیه‌نشینی، علاوه بر اقدامات فرهنگی نیاز به برنامه‌ریزی جامعه و مستمر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه کارگروه پیشگیری از حاشیه‌نشینی، افزود: مدیران تصمیم گیرنده و مسئولان اجرایی نباید با این مسائل تعارفی برخورد کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های عضو این کارگروه باید گزارش شش ماهه خود را جمع بندی و ارائه کنند تا با بررسی عملکرد شهرستان اهواز و همچنین کلانشهرهای موفق در پیشگیری از گسترش پدیده حاشیه نشینی مانند مشهد و اصفهان، راهکارهای لازم برای حل این مشکل اندیشیده و اجرایی شود.

وی گفت: این معاونت آمادگی دارد تا برای بازدید از استان‌های موفق در این زمینه به همراه جمعی از اعضای کارگروه اقدام کند تا از نزدیک در جریان اقدامات موثر آنان قرار بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی همچنین از تشکیل قرارگاه پیشگیری از گسترش مناطق  جدید ناکارآمد و حاشیه‌نشین خبر داد و افزود: هیچکدام از ما خواهان اقدام علیه ضعفا و فقرا نیستیم اما برای خروج از وضعیت موجود، رسیدن به شرایط بهتر زیست محیطی برای شهروندان به ویژه ساکنین مناطق حاشیه‌نشین و توسعه استان خوزستان، باید استان را از بسیاری از این مشکلات نجات دهیم.

وی با بیان این که وضعیت کمربندی شهرستان اهواز باید مشخص شود، افزود: در قرارگاه پیشگیری از گسترش مناطق حاشیه‌نشین خوزستان به یاری خداوند و با همکاری دستگاه‌ها این مسئله نیز با رسیدن به نتیجه مطلوب، پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد تأکید مقام معظم رهبری است و باید مورد توجه کلیه دستگاه‌های کشور و استان قرار گیرد.

در ادامه این نشست، معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز نیز گفت: مسائل شهری  به ویژه مسئله حاشیه‌نشینی، وظیفه ذاتی فرمانداری است که باتوجه به وضعیت موجود و آسیب‌های اجتماعی ناشی از این مسئله، معاونت پیشگیری قوه قضائیه به آن ورود کرده است.

گراوندی افزود: این کارگروه با بررسی وضعیت موجود، وظایف هر دستگاه را گوشزد و موضوع را تا رسیدن به نتیجه مطلوب مدیریت می‌کند اما اجرای مصوبات به عهده دستگاه‌های مربوط است.

وی تصریح کرد: متاسفانه انزوا و سکوت برخی مدیران و کارکان در برخی مسائل، اجازه نمی‌دهد تا مسائل روشن و در نتیجه مشکلات برطرف شوند.

همچنین در این نشست، سایر اعضای کارگروه به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان مصبات جلسه به اعضای حاضر اعلام شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز