خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست شادگان خبر داد:

نشت خطوط لوله نفت در اراضی کشاورزی منطقه دارخوین شادگان

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۰۰۷

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان گفت: لوله های نفتی در چند سال اخیر به طور مرتب دارای شکستگی و نشتی در این منطقه می شوند و علاوه بر ایجاد خسارت بر زمینهای کشاورزی به عنوان یک تهدید جدی برای رودخانه کارون که در نزدیکی و مجاورت آن می باشد به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در پی وصول گزارش مبنی بر نشت نفت در حوزه بخش دارخوین، کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست شادگان با حضور در منطقه دارخوین و اقدام سریع در اطلاع رسانی به شرکت متولی موضوع با شناسایی نقطه آلایندگی اقدامات لازم برای مهار نشت نفت وجلوگیری از آلودگی اراضی کشاورزی ظرف 12 ساعت صورت گرفت. این لوله ها در چند سال اخیر به طور مرتب دارای شکستگی و نشتی می شوند و علاوه بر ایجاد خسارت بر زمینهای کشاورزی گاها" به عنوان یک تهدید جدی برای رودخانه کارون که در نزدیکی و مجاورت آن می باشد به شمار می رود.

سید محمد حسن فقیه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان با بیان این مطلب گفت: بدلیل عبور این خط از اراضی کشاورزی و انجام عملیات کشاورزی شاهد شکستگی و نشت شده که هم باعث آسیب و خسارت به زمینهای کشاورزی منطقه شده و هم تهدید برای رودخانه کارون گردیده است. فقیه در پایان با بیان لزوم متعهد بودن شرکت متولی خط مذکور نسبت به کنترل وضعیت ،به تشکیل پرونده و پیگیری از طریق مقامات قضایی اشاره نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز