خبرگزاری کار ایران

برگزاری سمینار علمی تغذیه سالم در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۵۵۶

صبح امروز دوشنبه 6 شهریورماه، سمینار تغذیه سالم با حضور مدیران و مسئولین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مسئولین و کارشناسان بهداشت شرکتهای پتروشیمی منطقه در تالار آفرینش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی«ره»، این سمینار با هدف ترویج و بازآموزی راهکارهای پیشگیری از بیماریهای مزمن توسط دکتر مجید محمد شاهی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و رئیس انجمن تغذیه شاخه خوزستان ارائه شد.

در بخشی از این سمینار علمی، مدیر شبکه بهداشت شهرستان بندر ماهشهر، کارکرد این سمینارها را حساس کردن اذهان مخاطبان به مسائل سلامت دانست و گفت: وقتی میخواهیم در حوزه ی سلامت صحبت کنیم موارد و سوژه های سخنرانی بسیار زیاد هستند. ماهشهر، پس از اهواز مهمترین شهر استان از نظر تعداد مسئولین متولی سلامت استان است.

پرویز میرزایی، با پرسیدن چند سوال مهم سخن خود را ادامه داد: این روزها مردم بیشتر از موبایل استفاده می‌کنند یا مسواک؟ بیشتر ورزش می‌کنند یا فست فود می‌خورند؟ چرا ورزش نمی‌کنیم؟ چرا کمربند ایمنی خودروی خود را نمی‌بندیم؟ چرا باید روزانه شاهد مرگ و میر افراد زیر 70 سال باشیم؟ چرا این همه سرطان در اطراف ما زیاد شده است؟ آیا پاسخ این چراها را نمی‌دانیم؟ بله می‌دانیم، اما عمل نمی‌کنیم. ما از کتابها و آموزشها فقط الهام می‌گیریم.

وی ادامه داد: در عمل باید چکار کرد؟ در حوزه ی سلامت برای رفع این مسائل چکار باید کرد؟ از چه طریق باید عمل کرد؟ برای اصلاح امور تعهد بیشتر از علاقمندی اهمیت دارد.

میرزایی در خصوص سلامت ارتباط صنعت پتروشیمی با شبکه ی بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: تعامل صنعت پتروشیمی با شبکه ی بهداشت بسیار رضایت بخش است و اگر چه کمبودهایی وجود دارد اما امیدواریم در آینده افزایش ارتباطات بتواند این کاستی ها را رفع کند. در حال حاضر در سطح شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر، 73 متخصص مجرب داریم که به غیر از عمل تخصصی قلب، تمامی عمل ها را در ماهشهر انجام میدهند. اما برای کنترل همه ی معیارهای تغذیه ای و ایمنی در صنعت، به حمایت صنعتگران و متولیان امر سلامت در آن نیاز داریم.

وی افزود: علی رغم کارهای خوبی که در صنعت پتروشیمی صورت گرفته، بسیاری از موارد نیاز به بازنگری دارند. از تمامی متولیان سلامت در این منطقه تقاضا داریم کارشان را جدی بگیرند. شما کارمندان حقوق بگیر نیستید، شما متولیان سلامت و نجات جان مردم هستید.

در این سمینار علمی که توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شده بود کارشناسان بهداشت شرکتهای مستقر در منطقه، پاسخ سوالات خود را از سخنران علمی سمینار گرفتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز