خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز سینما

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۷۲۴

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی، روز سینما را به اهالی سینما تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، متن پیام محمد جوروند به شرح زیر است:

امروز روز سینماست. روز نور، صدا و حرکت. روز نگارش حقیقت از دید دریچه روشن دوربین‌ها.

روزی که هنر هفتم به خلق کردن، معنایی دوباره بخشید، به رویاهای انسانی رنگ واقعیت داد، عواطف انسانی را به اوج رساند، ترس و جنون و حادثه را دلپذیر ساخت، سرزمین‌های اعجاز را درنوردید و زمان و مکان را در تخیل سرشار هنرمندان، دیگرگونه، دست یافتنی و دلپذیر نمود.

و این هنر-صنعت سینما بود که در انقلاب اسلامی بالید و سرآمد همه هنرها شد. حماسه‌های قهرمانان ایران‌زمین را متبلور ساخت و عشق به این آب و خاک تابناک را به رخ جهانیان کشاند و امروزه خوزستان، سرزمین دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس به عنوان یکی از مهدهای رشد و نمو سینما و به پشتوانه بزرگانی چون تقوایی و عیاری و نادری، بر چکاد این کوه سرفراز ایستاده است.

ما پر از خاطره‌ ایم و  همین خاطرات است که ما را به ادامه این راه رفته تشویق می‌کند، خاطراتی که سینما به ما بخشیده است تا خود را در تصاویر متحرک روی پرده، خوب یا بد، بازبابیم... یا خاطراتی که خود خلق کرده‌ایم، پیروزمندانه در زیر نورافشانی باشکوه فیلم‌ها بنشینیم و با گریه‌ها و خنده‌های مردمی که برای ساعتی در تاریکی صندلی‌های سالن سینما فرو رفته‎‌اند، هم‌داستان شویم.

و اکنون ما پرده نشینان این تماشاگه پر رمز و راز، در کنار هم و به پاسداشت سختکوشی‌های اهالی و دست‌اندرکاران سینمای استان، این روز ملی را ارج می‌نهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز