خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در آیین تکریم بازنشستگان تأکید کرد:

لزوم استفاده از تجارب بازنشستگان /استانداردهای لازم برای رفاه بازنشستگان فراهم نیست

کد خبر : ۵۳۵۲۷۱

استاندار خوزستان گفت: بازنشستگان باید امکان تبادل تجربه با سیستم اداری را داشته باشند چون باعث تعالی و پیشرفت آن سازمان می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در دوازدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان خوزستان در تالار شهید هاشمی استانداری، اظهار کرد: رکن اساسی اجتماع و بنای تربیت، اخلاق و سنن حسنه در جامعه از خانواده شکل می گیرد و به عنوان بنیادی ترین نهاد اجتماعی محسوب می شود. دین مبین اسلام هم به این نهاد تأکید فراوانی داشته و تشکیل خانواده را نیمی از دین شمرده اند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در دین اسلام به همه مسائل خانواده به علت اهمیت موضوع و نقش بنیادی که در جامعه می تواند ایفا کند، اشاره شده است؛ هرچه استحکام خانواده بالاتر باشد به همان نسبت تزلزل، آسیب ها و معضلات اجتماعی نیز کاهش پیدا کرده و به حداقل خواهد رسید.

شریعتی تأکید کرد: بازنشستگان باید امکان تبادل تجربه با سیستم اداری را داشته باشند چون باعث تعالی و پیشرفت آن سازمان هم می شوند. اگر این کار را انجام ندهیم آن وقت شاهد پیشرفت نخواهیم بود چون نمی شود هر کارمند برای خود تجربه ای جدید را کسب کند.

وی ادامه داد: سطح خدمات، نوع خدمات و کیفیت آنها با انتقال تجارب بازنشستگان ارتقا پیدا کرده و اجرایی شدن هر خدمتی هم بهبود پیدا می کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: بزرگان جامعه و یک سازمان، والدین سببی یک جامعه هستند که در ایجاد این جامعه و تشکیل وضعیت موجود برای ادامه حیات ما نقش اساسی داشته اند، بنابراین تکریم آنها بر ما واجب است.

شریعتی عنوان کرد: هرچه احترام به بزرگان جدی تر و گسترده تر باشد و آن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم آن وقت جامعه روند پیشرفت و ترقی را بهتر طی می کند.

وی تأکید کرد: باید فرصت های لازم را برای پر کردن اوقات فراغت، ورزش های لازم، استفاده مناسب از خدمات شهری و رفاهی را باید برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان انتقاد کرد: متأسفانه استانداردهای لازم و رفاه لازم را برای زندگی بازنشستگان ایجاد نکردیم. همچنین درآمدهای لازم برای هزینه های خانواده آنها تأمین نکردیم و صندوق های بازنشستگی یکی از معضلات دولت هست چون سن جامعه در حال افزایش است.

شریعتی گفت: یکی از شاخص های استاندارد زندگی خوب رفاه بعد از بازنشستگان و یا تسهیلات فرزندان آنان است. امیدوارم بازنشستگان ما بتوانند با رفاه بهتر و زندگی مناسبت تر شاهد تکریم بیشتری باشند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز