خبرگزاری کار ایران

کارشناس پدافند غیرعامل شهرداری دزفول تاکید کرد:

لزوم ایجاد قرارگاه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آب در دزفول

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۵۳۱

کارشناس مشاور دبیرخانه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری دزفول گفت: تشکیل قرارگاه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آب در شبکه های آبیاری را ضروری توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، "علیرضا نوری منش" در همایش شناخت تهدیدات و پدافند غیرعامل گفت: آبیاری سنتی و غرقابی، تبخیر زیاد و الگوی کشت نامناسب از مهم ترین تهدیدهای بخش آب کشاورزی محسوب می شود.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت زه آب در مزارع کشاورزی افزود: اگر زه آب های اراضی کشاورزی دوباره به چرخه آبیاری هدایت شوند، بخشی از تلفات آب کاهش می یابد.

کارشناس بخش کشاورزی دبیرخانه پدافند غیرعامل دزفول تاکید کرد: در مدیریت مصرف آب باید به ویژگی های اقلیمی، جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی هر منطقه توجه کرد و بر اساس آن راهکارارائه داد.

نوری منش به نوع خاک، مشکل ریزگردها، تبخیر زیاد و ویژگی های اقلیمی خوزستان اشاره کرد و گفت: راهکاری که برای مصرف بهینه آب در منطقه خوزستان طراحی می شود؛ قطعاً باید با استان های سردسیر کشور متفاوت باشد تا تهدیدات بالقوه به فرصت های بالفعل مبدل شود.

وی نسبت به استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی هشدار داد و افزود: در مناطقی که شبکه آبیاری وجود دارد، استفاده از آب های زیرزمینی توجیهی ندارد و منابع آب زیر زمینی باید برای شرایط بحرانی حفظ و مدیریت شود.

نوری منش کار پدافند غیرعامل را ایجاد دغدغه منطقی، ارتقای دانش مدیریت حوادث و کاهش آسیب پذیری عمومی در بحران ها عنوان کرد و گفت: بها دادن به تحقیقات با موضوع خشکسالی، مانیتورینگ تاسیسات آبیاری، سرمایه گذاری در امنیت غذایی، بهره گرفتن از ظرفیت های کارشناسی در نهادهای تصمیم گیر و استفاده از تجربیات کشورهای موفق در این حوزه از راهکارهای کاهش تهدیدهای احتمالی در بخش آب و کشاورزی است.

کارگاه آموزشی شناخت تهدیدات و پدافند غیرعامل، با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان در تالار اجتماعات کوی سوم شعبان دزفول برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز