خبرگزاری کار ایران

در زائر سرای مشهد مقدس؛

نخستین نشست هم اندیشی ادارات بازرسی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۳۱۱

رئیس بازرسی شرکت ملی نفت ایران گفت: سلامت نظام اداری را در گرو انجام فعالیت ‎های منظم بر اساس ماموریت قانونی ادارات بازرسی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، کیومرث کرمی مقدم با اشاره به پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران، موفقیت نظام در عرصه های مختلف را مدیون رشادت های ایثارگران معزز دانست و گفت: ادامه راه آنها وظیفه همگان است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه بازرسی گفت: معظم له می فرمایند که «بازرسی یک نقطه ای است که همه مدیران کشور در سطوح مختلف باید وجود آن را مغتنم بشمارند چون ابزار حسن مدیریت است. چون مدیران دلسوز و دارای هدف از اینکه چشم ها و گوش هایی در دستگاه او با هوشیاری کامل به کارشان نظارت می کنند و نقاط را می بینند و منعکس می کنند، استقبال می نمایند». از این رو باید گفت که سلامت نظام اداری در گرو انجام فعالیت های منظم و هدف دار بر اساس ماموریت قانونی ادارات بازرسی نسبت به حوزه های تحت پوشش است.

این مقام مسئول تحقق اهداف امور بازرسی را که همانا اصلاح امور، ارتقای کیفی فعالیت ها، حصول اطمینان از حسن جریان امور، ایمن سازی و پیشگیری از وقوع تخلفات و شناسائی و معرفی افراد خاطی به مراجع ذی صلاح است را منوط به داشتن مهارت دانشی بالای بازرسان دانست.

کرمی مقدم افزود: تحقق اهداف امور بازرسی نیازمند مهارت هایی است که از میان آنها می توان به در اختیار داشتن دانش کافی از فرآیندهای مرتبط با موضوع بازرسی، مهارت فنی استفاده از امکانات، مهارت تجزیه و تحلیل اطلاعات، مهارت حل مشکل و مهارت های خوب ارتباطی و نوشتاری اشاره کرد.

وی مدیر و مدبر بودن، وقت شناسی، انضباط و جدیت در امور، رفتار خوش و سنجیده، بی طرفی و درستکاری، نکته سنجی و عدم استبداد رای را ویژگی های یک بازرس نمونه برشمرد و گفت: وظایف اساسی امور بازرسی و رسیدگی به شکایات نفت مواردی همچون بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه، اتخاذ تدابیر صحیح و برنامه ریزی برای حل مشکلات، رسیدگی به شکایات، برقراری ارتباط سازنده با واحدهای نظارتی درون و برون سازمانی، بکارگیری کارکنان متعهد، آگاه و متخصص و ایجاد ساختار سازمانی مناسب در جهت انجام موثر وظایف را شامل می شود.

کرمی مقدم با اشاره به چگونگی و نحوه بازرسی ها، اظهار کرد: انجام بازرسی، تحقیقات، کسب اطلاعات و تهیه مدارک و مستندات باید به گونه ای باشد که در روند امور فعالیت جاری بازرسی شونده ایجاد وقفه نکند و ضروری است بازرسان در اجرای ماموریت خود از هر گونه پیش داوری خودداری کنند؛ همه نتیجه گیری ها و اظهار نظرها باید منوط به اتمام بازرسی و بر پایه اسناد و مدارک باشد.

در ادامه این نشست، آقایان محمدرضایی، بروایه و کامیاب روسای بازرسی شرکت های مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ضمن بیان چگونگی شکل گیری و ساختار واحد بازرسی در شرکت های متبوع، توضیحاتی در ارتباط با تاریخچه تاسیس و فعالیت ها، ماموریت محوله و همچنین راهبردها و پیشنهادهای سازنده جهت انجام بهینه امور مرتبط با بازرسی را ارائه دادند.

بحث و تبادل نظرها و ارائه رویکردها از دیگر بخش های این همایش بود که طی آن حضار به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و در پایان همایش، جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث محوری و دیگر موضوعات مورد نظر مدعوین برگزار شد.

این نشست در محل سالن همایش های زائرسرای مشهد مقدس با حضور روسا و کارشناسان شاغل در ادارات بازرسی شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف آشنایی با سیاست های راهبردی شرکت ملی نفت ایران و هماهنگی هرچه بیشتر مجموعه ادارات یاد شده برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز