خبرگزاری کار ایران

پیام مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب به مناسبت تقارن آغاز محرم و هفته دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۹۱۳

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بمناسبت تقارن آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس پیامی صادر نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، متن پیام بیژن عالی پور به شرح زیر است.

باسمه تعالی

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

سی و یک شهریور یادآور حماسه شگرف مقاومت 8 ساله ملت ایران در برابر جهان سلطه به رهبری آمریکا و سرکردگی حزب بعث عراق است. مقطعی از تاریخ پرفراز و نشیب کشور ما که به دوران "دفاع مقدس" معروف و مشهور گردیده است.

اقدامات خصمانه عراق علیه ایران اگرچه به بهانه هایی از قبیل اختلافات مرزی و برخی تعارضات جغرافیایی آغاز شد، اما کمتر کسی است که نداند تحمیل این جنگ طولانی تاوان و هزینه سنگینی است که ملت ایران در قبال استقلال واقعی خود و قطع وابستگی به اردوگاه غرب- در راس آن  امریکا، پرداخته است؛ جنگ تحمیلی تنها یکی از توطئه ها و البته پرهزینه ترین آنها بود که ملت ایران چند صباحی پس از انقلاب به سبب خودداری از پذیرش سروری و تمکین به بزرگی امریکا، به جان خرید و به عبارتی نقطه پایان خونینی بر 150 سال مداخله مستقیم و غیر مسقیم صاحبان قدرت در این سرزمین بود.

دوران دفاع مقدس اما در کنار تمام مصایب، خسارت ها، هزینه ها و تهدیدها، فرصتی بود تا عیار مردانگی و شهامت و از جان گذشتگی مردم ایران و جلوه های ولایت پذیری و وفاداری آنان به ارزش های والای اسلام و مکتب تشیع، پس از قرن ها فرصت بروز یافته و معیارها و معادلات دنیای مادی را به هم بریزد به گونه ای که نقطه نقطه جبهه ها و جای جای شهرهای کشور به جلوه گاه ایثار مردان و زنانی بدل شد که با تأسی از مکتب شیعه و برخورداری از میراث عبرت آموز کربلا، از جان خویش مایه نهادند تا گرد ذلت بر دامن عزت شان ننشیند و داستان همت و حمیت شان موجب مباهات و سبب افتخار و اعتبار فرزندان و نسل های آینده باشد.

باری اگرچه کلیت دفاع مقدس ملت ایران با فرهنگ کربلا و نهضت عاشورا آمیخته و رزمندگان و دلاوران ما عطش اشتیاق به سیدالشهدا را با زلال جاری شهادت فرونشانده اند، و همواره یادآوری صحنه ها و خاطرات جنگ تحمیلی، غریو و نهیب "هیهات من الذله" حسین بن علی(ع) و یارانش را تداعی می کند اما امسال به سبب تقارن آغاز هفته دفاع مقدس با محرم و عاشورای حسینی، فرصتی ویژه فراهم آمده است تا ضمن بزرگداشت همزمان این دو حادثه مهم تاریخی، انطباق ارزش های دفاع مقدس با جلوه های جانفشانی یاران سیدالشهدا(ع) بیش از پیش مورد عنایت و توجه قرار گیرد.

اینجانب ضمن گرامی داشت این دو مناسبت بزرگ و دو واقعه درس آموز، فرارسیدن محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را خدمت تمامی شیعیان و دلدادگان به اهل بیت، تسلیت عرض نموده، یاد و نام امام راحل(ره)، شهدای جنگ تحمیلی، بویژه شهدای صنعت نفت را گرامی می دارم.

همچنین لازم می دانم تلاش و جهاد یادگاران دفاع مقدس، اعم از رزمندگان خط مقدم دفاع و جهادگران سنگر تولید را پاس داشته و ارزش کار بزرگ استمرار تولید و صادرات نفت در سخت ترین شرایط بمباران هوایی و جنگ تاسیسات را یادآوری نمایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز