خبرگزاری کار ایران

هشدار ‏مدیر عامل برق منطقه ای خوزستان: کیانپارس در یک قدمی خاموشی

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۱۷۵

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: از مشکلات اصلی این شرکت در اهواز ، تملک زمین های مورد نیاز برای ایجاد پست های برق و خطوط ارتباطی تامین کننده برق است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمود دشت بزرگ افزود: افزایش مصرف بیشتر از ظرفیت منصوبه پست های موجود باعث افزایش بار و از دسترس خارج شدن ترانس ها می شود که این افزایش مصرف ممکن است به دلیل بالا رفتن دمای هوا ، افزایش ساخت و سازهای فراوان و رشد جمعیت در یک منطقه و استفاده بار مصرف بیش از ظرفیت ترانس ها رخ دهد.

وی افزود: برای احداث پست های جدید در کنار تامین اعتبار مورد نیاز ، نبود زمین در برخی مناطق اهواز به مشکل اساسی تبدیل شده که در صورت برطرف نشدن آن برق این مناطق در چند سال آینده دچار مشکل شدید و افت ولتاژ خواهد شد.

دشت بزرگ با بیان اینکه کیانپارس یکی از مناطقی است که نیازمند احداث فوری پست برق است، اظهار داشت: رشد مصرف برق در کیانپارس به دلیل گسترش مجتمع های مسکونی و آپارتمانی و نیز افزایش بار مصرف کولرهای گازی و وسایل سرمایشی در تابستان و همچنین افزایش روز افزون مشترکین تجاری، تامین برق مشترکین جدید و پایداری برق برای مشترکین موجود امکان پذیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: لذا برای جلوگیری از این بحران لازم است پست های جدیدی در منطقه کیانپارس احداث شود که این نگرانی تنها با تامین زمین مورد نیاز جهت احداث پست و آن هم در سریعترین زمان امکان پذیر است در غیر این صورت خاموشی در منطقه اجتناب ناپذیر است.

دشت بزرگ اظهار داشت: سایر مناطق پرجمعیت مانند مناطق مرکزشهر در هسته مرکزی شهر اهواز و مناطق مشابه مثل زیتون کارمندی، پادادشهر و.. که بار مصرفی آنها به دلیل مرتفع سازی مجتمع های مسکونی بالا رفته و عدم امکان توسعه همزمان در بخش پست های انتقال و فوق توزیع برق مشکلاتی را ایجاد نموده که در صورت عدم تامین زمین مناسب برای ایستگاهها و کریدور عبوری برای خطوط ارتباطی، در آینده نزدیک با چالش های مشابهی مواجه خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز