خبرگزاری کار ایران

در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها عنوان شد؛

تحقق ۱۰۹ درصدی برنامه تولید شرکت نفت و گاز مارون

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۸۸۵

نشست پیش‌بینی پنج‌ساله بهره دهی چاه های نفت، تولید و توزیع و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت­خیز جنوب ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و تقدیر از زحمات کارکنان مناطق نفت‌خیز و شرکت‌های تابع، گفت: امروز پنجمین و آخرین نشست پیش­ بینی پنج‌ساله بهره ­دهی چاه­ ها برگزار می ­شود و با نگاهی به عملکرد شرکت‌های بهره­ بردار، می توان اذعان داشت که تولید در سطح قابل‌قبول در حال انجام است و علیرغم مشکلات عملیاتی موجود، توانستیم تعهد تولید مناطق نفت‌خیز جنوب را طبق برنامه ابلاغی شرکت ملی نفت ایران محقق سازیم.

بیژن عالی پور افزود: با همت کارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب در به‌کارگیری دانش روزآمد و تجارب ارزشمند عملیاتی، افقی درخشان پیش رو خواهد بود و باید تأکید کرد که همین جلسات پیش ­بینی پنج‌ساله بهره‌دهی چاه‌ها و تصمیماتی که در آن اتخاذ می‌شود، راه­گشای پیشرفت روزافزون ما در این مسیر خواهد بود.

تحقق ۱۰۹ درصدی  تولید مارون

مدیرعامل شرکت بهره­ برداری نفت و گاز مارون نیز ضمن تقدیر از زحمات کارکنان این شرکت، گفت: خوشبختانه در نیمه اول سال ۹۶، با تولید روزانه بیش از ۵۶۹ هزار بشکه نفت، توانستیم برنامه تولید را در بخش افزایشی به میزان ۱۰۹ درصد محقق نماییم.

جهانگیر پورهنگ تحقق ۱۰۷/ و ۱۱۰درصدی به ترتیب در تولید گاز خامی و نفتا را نیز از دستاوردهای این شرکت دانست و افزود: موفق شدیم در مقطع مذکور، ۱۰۷۷۰۰ بشکه نفت را با استفاده از MOT  و MOS استحصال کنیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۸ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به تزریق پساب نمکزدایی ها پرداخت و گفت: در راستای صیانت از محیط‌زیست روزانه ۶۵۵۰۰ بشکه یعنی ۹۸.۶ درصد پساب نمک‌زدایی‌ها در چاه ­های دفعی تزریق شد همچنین، ۱۸۰۸۸ موضع از خطوط لوله و تأسیسات فرایندی را مورد ضخامت سنجی و بازرسی فنی قرار دادیم که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش را تجربه کرده­ ایم و خطوطی که در معرض نشت قرار گرفته بودند تعمیر شده و از آلودگی محیط پیشگیری شده است. 

 مدیرعامل شرکت بهره­ برداری نفت و گاز مارون در پایان به خرید ۱۳ پمپ ساخت داخل و تعمیر و بهسازی الکتروپمپ ­های قدیمی اشاره کرد و افزود: طی یک سال گذشته ۲۰هزار بشکه به ظرفیت تزریق پساب اضافه شد که جا دارد از زحمات همکارانمان در اداره نگهداری و تعمیرات و دیگر ادارات عملیاتی و ستادیِ پشتیبانی‌کننده عملیات تشکر و قدردانی نمایم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز