خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان؛

اولین جلسه شورای راهبردی جمعیت خوزستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۴۸

اولین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان خوزستان به ریاست مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با حضور مدیر کل ثبت احوال استان و دبیر شورای راهبردی جمعیت و دیگر دستگاههای مربوطه در سالن اجتماعات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به 8 هزار و هفتصد مورد طلاق در سال گذشته،آن را زنگ خطری برای استان دانست و گفت: آمارهای رو به رشد این پدیده در کل کشور باعث شده است، وزرات کشور اعتباراتی برای این پدیده اختصاص دهد که خوزستان را هم شامل می شود.

محمد صادق کریمی کیا افزود: در همین راستا طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج بصورت پایلوت در 3 شهرستان اهواز، آبادان و ماهشهر از سوی امور اجتماعی استانداری ،گامی در جهت کنترل و کاهش پدیده طلاق و تبعات اجتماعی بعد از آن است.

وی افزود: تلاش در شورای راهبردی جمعیت می تواند مبنای تصمیمات در جلسات آتی شورای اجتماعی استان باشد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تاکید کرد: توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی در دستور کار دولت قرار گرفته است و باید مصوبات جلسه پیگیری و عملیاتی شوند تا برای شهروندان عزیز خوزستان منشا خیر باشیم.

طبق آخرین سرشماری،استان خوزستان با 4 میلیون و هفتصد و ده هزار و پانصد و نه نفر جمعیت ٦/١٤درصد سهم کشور را تشکیل می دهد. طبق آمار اداره کل ثبت احوال استان،در سال گذشته به ازای هر یکهزار نفر،١٠/٤ازدواج ثبت شده است و خوزستان در رتبه پنجم کشور قرار دارد. آمار طلاق در استان نشان می‌دهد که در سال 1395 به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، ١/٨طلاق صورت گرفته است و نرم کشوری در این مورد ٢/٩ می باشد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه مدیرکل ثبت احوال و دبیر شورای راهبردی جمعیت استان به ارائه گزارشی درخصوص وقایع چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج، و طلاق در ۵ ماهه اول سال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل پرداخت و ضمن تشریح و تبیین سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص جمعیت اشاره کرد.

لازم به ذکر است تعیین و انتخاب چهار نفر از اعضاء هیأت علمی دانشگاهها، حضور رییس بنیاد نخبگان استان و رئیس ثبت اسناد و املاک خوزستان از دیگر دستورات جلسه شورای راهبردی جمعیت استان بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز