خبرگزاری کار ایران

لاهیجان‌زاده خبر داد:

مشاهده گونه‌ای از پرندگان کمیاب در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۹۸۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در این باره گفت: گونه منقرض شده خروس کولی دشتی در خوزستان مشاهده شد.این پرنده به صورت زنده از 3 متخلف سابقه دار شکار و صید در منطقه دشت آزادگان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده با بیان این خبر افزود: خروس کولی دشتی یا خروس کولی اجتماعی از پرندگان بسیار کمیاب است که 3 دهه اخیر در استان مشاهده نشده بود و در سطح جهان در فهرست گونه‌های به شدت در خطر انقراض قرار داشته و در آخرین فهرست ارائه شده از سوی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت سازمان ملل متحد (I.U.C.N) که به مطالعه گونه‌های جانوری  و گیاهی در سطح کره زمین می‌پردازد، این‌گونه در طبقه بسیار بحرانی و منقرض شده اعلام شده است.

وی درباره کشف این‌ گونه گفت: این پرنده به صورت زنده از 3 متخلف  سابقه دار شکار و صید در منطقه دشت آزادگان کشف شده که محل زنده گیری این گونه را در زیستگاه های طبیعی بین شوش و دشت آزادگان عنوان کرده بودند.

از این متخلفان علاوه بر این پرنده با ارزش تعداد 16 قطعه با قرقره نیز کشف و ضبط شد.

لازم به ذکر است، خروس کولی دشتی یا خروس کولی اجتماعی یکی از پرندگان بسیار کمیاب از خانواده سلیمیان است که پیشانی و نوار ابروی سفید و تارک سیاه از بین سایر خروس کولیان تشخیص داده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز