خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛

با تغییر مدیریتی در پتروشیمی مارون به‌شدت مخالفیم/ از صندوق بازنشستگی نفت تحقیق و تفحص می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۸۶

نماینده مردم شهرستان‌های ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی گفت: معمولاً تغییر مدیریت در جاهایی صورت می‌گیرد که ضعف مدیریتی مشهود باشد، پتروشیمی مارون از شرکت‌های موفق و سودآور منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی گلمرادی در گفتگوی اختصاصی با ایلنا، بیان داشت: با توجه به اینکه عده‌ای به دنبال تغییر و تحولات مدیریتی در پتروشیمی مارون هستند، شرکتی که از لحاظ بهره‌وری و درآمدزایی وضعیت خوبی دارد، به این نتیجه رسیده‌ایم که عده‌ای در پیکره‌ی وزارت نفت به دنبال هدر رفت سرمایه‌ها هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: معمولاً تغییر مدیریتی در جاهایی صورت می‌گیرد که عملکرد مدیریت، ضعیف باشد. با بررسی‌هایی که صورت گرفته است، درواقع در بین ۲۱ پتروشیمی موجود در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شرکت مارون بر اساس آمار و ارقام، برتر از سایرین است. آن‌وقت عده‌ای می‌آیند سراغ همین شرکت موفق برای تغییر و تحول تا این شرکت نیز به سرنوشت دیگران تبدیل شود.

گلمرادی ادامه داد: بنابراین هم خودم و هم کمیسیون انرژی مجلس، با توجه به جلساتی که داشته‌ایم از این رویکرد به‌شدت گله‌مند هستیم. بهتر است این دوستان به فکر بخش‌هایی باشند که مشکلات عدیده‌ای دارند، ما هم برای بهبود شرایط آن شرکت‌ها حاضر به هرگونه همکاری هستیم.

وی بیان داشت: البته برای ما روشن است که پشت این تصمیمات چه مسائلی نهفته است و به‌زودی پرده از روی آن‌ها بر خواهیم داشت. چرا هیچ‌کدام از این آقایان تا کنون یکی از افراد شایسته بومی را که در صنعت دارای تجربه و قدرت تصمیم‌گیری و مدیریت می‌باشند را برای مدیریت مطرح نکرده‌اند و وقتی به گزینه‌های مورد نظرشان نگاه می‌کنیم، همشهری گری و سیاسی‌کاری حرف اول را می‌زند. ما اجازه نخواهیم داد که عده‌ای برای منافع کوتاه‌مدت خود، منافع ملی این مردم را به هدر بدهند و اگر لازم باشد، حتماً دست به افشاگری خواهیم زد.

تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی نفت

نماینده مردم جنوب خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین از طرح تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی نفت گفت و افزود:

طیِ روزهای آتی و احتمالاً تا هفته‌ی آینده طرح تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی نفت را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

لازم به ذکر است که پتروشیمی مارون با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های متعدد ازجمله: پتروشیمی بوشهر( به‌عنوان بزرگ‌ترین پتروشیمی در حال احداث کشور)، پتروشیمی سلمان فارسی، پتروشیمی لاله، پتروشیمی ایلام و چندین طرح دیگر، یکی از شرکت‌های موفق در صنعت پتروشیمی کشور محسوب می‌گردد که حدود ۷ الی ۸ درصد تولید کل پتروشیمی‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز